Arany Nyilat kapott Karikó Katalin

  • Narancs.hu/MTI
  • 2022. január 30.

Külpol

A biokémikus a koronavírus elleni vakciák kifejlesztésében betöltött szerepéért vehette át a díjat Bécsben.

Idén a magyar tudós a főelőadója a díjat odaítélő Vienna Congress com.sult 2022 bécsi tudományos kongresszusnak. A díjról David Ungar-Klein üzletember, a kongresszus kezdeményezője azt mondta, hogy kutatómunkájával Karikó Katalin az egész világ számára irányt mutatott, amely sok más orvostudományi területen is új utakat nyithat meg.

Ungar-Klein szerint a díjjal jelezni akarják, hogy milyen fontosak a jövő szempontjából a tudományos kutatások.

Karikó Katalinnak az egész emberiség szolgálatában nyújtott teljesítményét a díjátadón Elisabeth Köstinger osztrák gazdasági miniszter méltatta.

Köstinger hangsúlyozta, hogy a biokémikus 40 éve tartó kutatásai közben sosem veszítette el odaadását, mindig követte a saját útját, és ez a fegyelem és óriási kitartás emberek milliárdjainak életét változtatta meg. De beszélt Thomas Szekeres, az osztrák orvosi kamara elnöke is, aki szerint fontos, hogy tényeket és összefüggéseket állítsunk szembe a terjedő tudományellenességgel.

A Golden Arrow (Arany Nyíl)-életműdíjat a régió legnagyobb menedzsment- és üzleti konferenciája alkalmából 2006 óta évente ítélik oda azoknak, akik rendkívüli, látnoki ötleteket valósítottak meg kivételes módon, s lehetővé tették a lehetetlent. A kongresszusra 15 országból 57 előadó, köztük öt Nobel-díjas tudós vitatja meg, hogyan lehet megmenteni a jövőt.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.