Az eddigi legnagyobb veszteségeket szenvedte el az orosz hadsereg októberben

  • narancs.hu
  • 2024. november 10.

Külpol

Naponta átlagosan 1500 orosz katona halt meg vagy szenvedett sérülést Ukrajnában.

Brit adatok szerint a múlt hónapban naponta átlagosan több mint 1500 orosz katona halt meg vagy szenvedett sérüléseket az ukrajnai hadszíntéren, és ezen az áron mindössze „apró területi nyereségeket” sikerült elérni – nyilatkozta a brit fegyveres erők vezérkari főnöke, Sir Tony Radakin tengernagy a BBC televízió vasárnapi politikai magazinműsorában, amelyet a hvg.hu szemlézett.  

A vezérkari főnök idézte a brit kormány becslését, amely szerint közelít a 700 ezerhez az ukrajnai háború kezdete óta elesett vagy megsebesült orosz katonák száma.

Radakin szerint nem fér kétség ahhoz, hogy Oroszország elér hadszíntéri területi nyereségeket, és ez nyomást gyakorol Ukrajnára, mivel az ukrán hadvezetésnek egyre több katonát kell a frontra vezényelnie.

Ukrajnát mindemellett nagy hatótávolságú rakétákkal végrehajtott támadások is érik, amelyeknek elsődleges célpontja az energiaipari infrastruktúra, és ez hatással van az ország moráljára – fogalmazott a vasárnapi interjúban a brit vezérkari főnök.

Sir Tony Radakin hangsúlyozta ugyanakkor, hogy

Oroszország most már a közkiadások több mint 40 százalékát védelmi és biztonsági ráfordításokra költi. Ez meghaladja az egészségügyi és az oktatási kiadások együttes arányát, és mindez súlyos forráselvonást jelent

– mondta a brit fegyveres erők vezetője.

Arra a felvetésre, hogy az amerikai elnökválasztáson győztes Donald Trump környezetében elhangzott egyes vélemények szerint Ukrajnának területi engedményeket kellene tenni a béke érdekében, a brit vezérkari főnök úgy fogalmazott: nem lenne helyénvaló, ha érdemi kommentárt fűzne amerikai illetékesek kijelentéseihez, de Nagy-Britannia mindig is egyértelműen azon az állásponton volt, hogy Volodimir Zelenszkij ukrán elnök és az ukrán nép feladata a döntés Ukrajna jövőjéről.

Hozzátette: rendkívül fontos, hogy az Egyesült Államok a világ legerősebb katonai és gazdasági hatalmaként megőrizze a NATO-ban betöltött eddigi szerepét. Radakin tengernagy hangsúlyozta ugyanakkor, hogy 2014 óta a NATO több mint 600 milliárd dollárral növelte védelmi kiadásait, és ehhez a növekményhez több mint 400 milliárd dollárt az európai NATO-tagországok adtak hozzá.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.