Szerdára virradó éjjel leszakadt a kelet-németországi Drezdában az Elbán átívelő Carola-híd egy része. Az MDR beszámolója szerint a híd villamosközlekedésre szolgáló része hajnali 3 után nem sokkal szakadt le, előtte 18 perccel még áthaladt rajta egy villamos.
A híd mintegy 100 méteres szakasza zuhant bele a folyóba, a tűzoltók felmérése szerint azonban a híd többi része is életveszélyes, illetve az összeomlás fenyegeti, sajtóinformációk szerint egy másik hídszegmens is megereszkedett.
A balesetben senki nem sérült meg. A rendőrség hangsúlyozta, hogy nem találtak szándékosságra utaló nyomokat, és bár a híd beszakadásának okai egyelőre ismeretlenek, a drezdai útépítési hatóság szerint az összeomlás oka a szerkezet felújításra szoruló acélrészeinek korróziója volt.
A híd fontos közlekedési útvonalnak számított az óváros és az újváros között, a beomlása pedig nemcsak a szárazföldi közlekedést nehezíti meg, de a folyóba zuhant hídelemek miatt egyelőre az Elbán sem lehet hajózni a szakaszon, ráadásul a romok körül erős áramlatok keletkeztek, és fennáll az árvíz veszélye is. Emellett a híd beomlásával távhővezetékek is elszakadtak, így a város nagy részén a távfűtés és a melegvíz-szolgáltatás is szünetel.
A most összeomlott híd elődjét a Waffen-SS visszavonuló alakulatai robbantották fel 1945-ben, ennek maradványainak eltakarítása után 1967 és 1971 között épült meg az új, 32 méter széles, három (két autós és egy villamosos) szelvényből álló Carola-híd, az NDK legnagyobb fesztávú feszített betonhídja, amelyet 2022-ben műemléknek is nyilvánítottak.
A híd 2019 óta felújítás alatt állt, egyelőre nem tudni, hogy a felújítási munkálatoknak volt-e köze a híd beomlásához. A most összedőlt C szelvényre a két autós szelvény felújítása után került volna sor, de a szakemberek szerint nem volt előre tudható, hogy ennyire rossz az állapota.