Beszakadt az Elba egyik hídja Drezdában

  • narancs.hu
  • 2024. szeptember 11.

Külpol

Az 1971-ben épített hídon a beomlása előtt 18 perccel még átment egy villamos. 

Szerdára virradó éjjel leszakadt a kelet-németországi Drezdában az Elbán átívelő Carola-híd egy része. Az MDR beszámolója szerint a híd villamosközlekedésre szolgáló része hajnali 3 után nem sokkal szakadt le, előtte 18 perccel még áthaladt rajta egy villamos. 

A híd mintegy 100 méteres szakasza zuhant bele a folyóba, a tűzoltók felmérése szerint azonban a híd többi része is életveszélyes, illetve az összeomlás fenyegeti, sajtóinformációk szerint egy másik hídszegmens is megereszkedett. 

 
Fotó: Robert Michael / MTI/AP/DPA
 

A balesetben senki nem sérült meg. A rendőrség hangsúlyozta, hogy nem találtak szándékosságra utaló nyomokat, és bár a híd beszakadásának okai egyelőre ismeretlenek, a drezdai útépítési hatóság szerint az összeomlás oka a szerkezet felújításra szoruló acélrészeinek korróziója volt. 

A híd fontos közlekedési útvonalnak számított az óváros és az újváros között, a beomlása pedig nemcsak a szárazföldi közlekedést nehezíti meg, de a folyóba zuhant hídelemek miatt egyelőre az Elbán sem lehet hajózni a szakaszon, ráadásul a romok körül erős áramlatok keletkeztek, és fennáll az árvíz veszélye is. Emellett a híd beomlásával távhővezetékek is elszakadtak, így a város nagy részén a távfűtés és a melegvíz-szolgáltatás is szünetel. 

 
Fotó: Robert Michael / MTI/AP/DPA
 

A most összeomlott híd elődjét a Waffen-SS visszavonuló alakulatai robbantották fel 1945-ben, ennek maradványainak eltakarítása után 1967 és 1971 között épült meg az új, 32 méter széles, három (két autós és egy villamosos) szelvényből álló Carola-híd, az NDK legnagyobb fesztávú feszített betonhídja, amelyet 2022-ben műemléknek is nyilvánítottak. 

A híd 2019 óta felújítás alatt állt, egyelőre nem tudni, hogy a felújítási munkálatoknak volt-e köze a híd beomlásához. A most összedőlt C szelvényre a két autós szelvény felújítása után került volna sor, de a szakemberek szerint nem volt előre tudható, hogy ennyire rossz az állapota. 

 
Fotó: Christian Essler / MTI/AP/DPA/
  

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.