Brit üzleti vezetők alapítottak kampánycsoportot annak elérésére, hogy népszavazás dönthessen a brit EU-tagság megszűnésének (Brexit) feltételrendszeréről, írja az MTI. Az "Üzleti élet a nép voksáért" - Business for a People's Vote - nevű kezdeményezésben a legnagyobb brit vállalatok, köztük a BT távközlési óriás és a Sainsbury's szupermarkethálózat, valamint a Brit Iparszövetség (CBI) jelenlegi és volt vezetői vesznek részt.
A kampánycsoport ma közzétett egy felmérést is, amelyet ezer üzleti vezető bevonásával végeztek el. A vizsgálat kimutatta, hogy a brit vállalati szektor 57 százaléka - az átlagon belül a nagyvállalatok 59 százaléka - támogatja a népszavazást a Brexit feltételrendszeréről.
A YouGov közvélemény-kutató intézet által elvégzett felmérés szerint a vállalatvezetők alig 13 százaléka bízik abban, hogy cégének forgalma növekedni fog a Brexit után, 54 százalék viszont a brit gazdaság gyengülésétől tart.