Óriásmolinóval békítené ki a hongkongi tüntetőket és a kínai kormányt a francia pókember

  • B.P.M
  • 2019. augusztus 16.

Külpol

Nem volt mindenki elragadtatva az akciójától.

Érdekes jelenségre lehettek figyelmesek Hongkong városában péntek reggel: az egyik felhőkarcolón megjelent egy méretes molinó, amin a különleges státuszú terület, illetve Kína nemzeti lobogója, valamint egy kézfogás látható.

Hongkongban hónapok óta tartanak kínai kormány ellen intézett megmozdulásokat, amelyek sok esetben erőszakos összecsapásokba torkollanak a rendőrség és tüntetők között. A hirdetést a francia származású Alain Robert függesztette fel, akinek korábban már voltak hasonló akciói, éppen ezért a „Pókember” becenevett ragasztotta rá a közvélemény.

„Azt remélem, hogy ettől csökkeni fog a feszültség” – nyilatkozta a férfi, aki szokásához híven sem köteleket, sem hevedert nem használt a mászáshoz. Hozzátette, a 68 emeletes épületen látható üzenet „sürgős fellebbezés a béke és a konzultáció érdekében a hongkongi emberek és a kormányuk között.”

Az akciója egyébként vegyes reakciókat váltott ki: egy Ausztráliába disszidált, kínai művész, Badiucao azt kérdezte a Twitteren, hogy „valóban kezet szeretne rázni a diktátorokkal és a hentesekkel”? (BBC)

Figyelmébe ajánljuk

Szálldogálni finoman

Úgy hírlik, a magyar könyvpiacon újabban az a mű életképes, amelyik előhúz egy másik nyuszit egy másik kalapból. A szórakoztatás birodalmában trónfosztott lett a könyv, az audiovizuális tartalom átvette a világuralmat. Ma tehát a szerző a márka, műve pedig a reklámajándék: bögre, póló, matrica a kisbuszon. 

Ja, ezt láttam már moziban

Dargay Attila ikonikus alkotója volt a világszínvonalú magyar animációs filmnek. A Vukot az is ismeri, aki nem olvasta Fekete István regényét, de tévésorozatain (Pom Pom meséi, A nagy ho-ho-horgász stb.) generációk nőttek fel, halála után díjat neveztek el róla. Dédelgetett terve volt Vörösmarty klasszikusának megfilmesítése. 

Desperados Waiting for the Train

  • - turcsányi -

Az a film, amelyikben nem szerepel vonat, nos, bakfitty. S még az a film is csak határeset lehet, amelyikben szerepel vonat, de nem rabolják, térítik vagy tüntetik el. Vannak a pótfilmek, amelyekben a vonatot buszra, tengerjáróra, repülőgépre, autóra/motorra, egészen fapados esetben pedig kerékpárra cserélik (mindegyikre tudnánk több példát is hozni). 

Lentiből a világot

Nézőként már hozzászoktunk az előadások előtt kivetített reklámokhoz, így a helyünket keresve nem is biztos, hogy azonnal feltűnik: itt a reklám már maga az előadás. Kicsit ismerős az a magabiztosan mosolygó kiskosztümös nő ott a képen, dr. Benczés Ágnes Judit PhD, MBA, coach, csak olyan művien tökéletesre retusálták, kétszer is meg kell nézni, hogy az ember felismerje benne Ónodi Esztert.

Crescendo úr

A Semiramis-nyitánnyal kezdődött koncert, és a babiloni királynőről szóló opera szimfonikus bombákkal megtűzdelt bevezetője rögtön megalapozta az este hangulatát. Szépen adta egymásnak a dallamokat a klarinét, a fuvola, a pikoló, a jellegzetes kürttéma is könnyed fesztelenségét domborította Rossini zenéjének, akit a maga korában Signore Crescendónak gúnyoltak nagy ívű zenekari hegymászásai okán. A Danubia Zenekarra a zárlatban is ilyen crescendo várt.