Főműsoridőben kapott szót az olasz közmédiában a római magyar nagykövet Ilaria Salis ügye miatt

  • narancs.hu
  • 2024. február 3.

Külpol

Az antifatámadással vádolt olasz nő budapesti tárgyalásán történő megbilincselésére a „megelőzés” miatt volt szükség. 

Valótlannak nevezte és visszautasította a Magyarországot ért vádakat Kovács Ádám Zoltán római nagykövet a RAI1 híradójában péntek este, a Budapesten letartóztatásban lévő olasz nő ügye kapcsán – írja a 24.hu

A magyar diplomata a TG1 híradóban kapott szót, amelyet az esti főműsoridőben sugároznak, és a legnézettebb olasz tévéhíradónak számít. Kovács határozottan visszautasította a nő családjának és ügyvédeinek vádjait, melyek szerint Magyarországon nem tartják tiszteletben a fogva tartás körülményeire vonatkozó normákat. A nagykövet a vádakat rágalmaknak nevezte. 

Hangsúlyozta, a fogva tartott nő számtalan alkalommal találkozhatott ügyvédjével, tartja a kapcsolatot a családjával is. Kiemelte, hogy a fogvatartottnak rendelkezésére áll egy mobiltelefon, amiként azt a magyar büntetés-végrehajtási intézetek szabályzata előírja. 

A nőt a magyar bírósági terembe kéz- és lábbilincsben vezették elő (emiatt Georgina Meloni olasz kormányfő fel is hívta Orbán Viktort), ami Olaszországban nem szokás, viszont Kovács emlékeztetett a nővel szemben emelt vádak súlyosságára: a megbilincselésére a "megelőzés" volt szükség. A nő az ítélet után kerülhet házi őrizetbe. 

A letartóztatásban lévő Ilaria Salis egyike annak a három vádlottnak, akik az ügyészség szerint úgynevezett antifatámadásokat követtek el Budapesten az elmúlt év februárjában.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.