Főműsoridőben kapott szót az olasz közmédiában a római magyar nagykövet Ilaria Salis ügye miatt

  • narancs.hu
  • 2024. február 3.

Külpol

Az antifatámadással vádolt olasz nő budapesti tárgyalásán történő megbilincselésére a „megelőzés” miatt volt szükség. 

Valótlannak nevezte és visszautasította a Magyarországot ért vádakat Kovács Ádám Zoltán római nagykövet a RAI1 híradójában péntek este, a Budapesten letartóztatásban lévő olasz nő ügye kapcsán – írja a 24.hu

A magyar diplomata a TG1 híradóban kapott szót, amelyet az esti főműsoridőben sugároznak, és a legnézettebb olasz tévéhíradónak számít. Kovács határozottan visszautasította a nő családjának és ügyvédeinek vádjait, melyek szerint Magyarországon nem tartják tiszteletben a fogva tartás körülményeire vonatkozó normákat. A nagykövet a vádakat rágalmaknak nevezte. 

Hangsúlyozta, a fogva tartott nő számtalan alkalommal találkozhatott ügyvédjével, tartja a kapcsolatot a családjával is. Kiemelte, hogy a fogvatartottnak rendelkezésére áll egy mobiltelefon, amiként azt a magyar büntetés-végrehajtási intézetek szabályzata előírja. 

A nőt a magyar bírósági terembe kéz- és lábbilincsben vezették elő (emiatt Georgina Meloni olasz kormányfő fel is hívta Orbán Viktort), ami Olaszországban nem szokás, viszont Kovács emlékeztetett a nővel szemben emelt vádak súlyosságára: a megbilincselésére a "megelőzés" volt szükség. A nő az ítélet után kerülhet házi őrizetbe. 

A letartóztatásban lévő Ilaria Salis egyike annak a három vádlottnak, akik az ügyészség szerint úgynevezett antifatámadásokat követtek el Budapesten az elmúlt év februárjában.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.