„Magyarországnak nincs akkora súlya, hogy az EU számára nélkülözhetetlen legyen”

  • narancs.hu
  • 2017. április 12.

Külpol

Frank Engel európai parlamenti képviselő Orbánról és az Európai Néppártról.

Mutatunk a csütörtökön megjelenő Magyar Narancs interjújából egy kis ízelítőt.

false

MN: A Fidesz–KDNP 12 képviselője az esetek 98 százalékában az EPP-frakcióval szavazott. Mennyire fájna az EPP-nek, ha elveszítené őket?
FE: Tudjuk, hogy az EP-ben lojálisak hozzánk a magyar képviselők, de azt is tudjuk, hogy önérdekből teszik. Ha nem érdekeltek egy kérdésben, akkor nem fáj nekik, ha a frakcióval szavaznak, cserébe viszont azt várják, hogy hunyjunk szemet bizonyos dolgok felett. Szerintem le kell nyelnünk azt, hogy ez a 12 képviselő nem szavaz velünk a jövőben. Ha ez azt jelenti, hogy bizonyos kérdésekben nehezebben lesz meg a többségünk, akkor maximum tovább tárgyalunk, és megpróbálunk olyan megoldást találni, ami többeknek elfogadható.
MN: Mi van akkor, ha Orbán nagyvonalúan visszavonja a lex CEU-t? Minden meg lesz neki bocsátva?
FE: Idáig ezt játszotta: ha nagyon kritizáljuk, akkor egy kicsit visszavesz a hevületéből, visszavon ezt-azt, de pár hónap múlva jön a következő támadás. Én azt mondom, most már mindegy, visszavonja vagy sem, meg kell tennünk a megfelelő lépéseket. Magyarországnak nincs akkora súlya, hogy az EU számára nélkülözhetetlen legyen. Egyikünk se Magyarország-ellenes, de azt a cirkuszt, amit Orbán művel, nem tudjuk a végtelenségig tolerálni.

A teljes interjú a Magyar Narancs holnapi számában olvasható.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.