Az Európai Néppárt a médiaszabadságért aggódik, de a Fidesz EP-képviselője szerint minden a legnagyobb rendben van

  • narancs.hu
  • 2018. március 20.

Külpol

Mert csak az jelenhet meg, amit a szerkesztők vagy a tulajdonosok akarnak.

"Miután az utolsó magyarországi független regionális napilapokat kormányközeli oligarchák vették át, a magyar kormány a közelmúltban kiterjesztette ellenőrzését a médiára, és a Riporterek Határok Nélkül szerint a magyarországi médiakoncentráció példátlanul »groteszk« szintet ért el" - áll az Európai Parlament (EP) oktatási és kulturális bizottságának véleménytervezete Magyarországgal kapcsolatban, amiről hétfőn vitáztak a testületben, írja a Magyar Nemzet. A felsőoktatásról, a romák szegregációjáról és a médiahelyzetről szóló dokumentum csak egy része annak a nagy, átfogó országjelentésnek, ami alapján az EP eldönti, hogy javasolja-e a 7. cikkely szerinti eljárás megindítását (aminek a vége az is lehet, hogy a tagállam szavazati jogát felfüggesztik).

A dolog érdekessége az, hogy az Európai Néppárt (EPP), a Fidesz európai pártcsaládja komolyan bírálta a kormányt, felszólalásukat azzal kezdték, hogy "a magyarországi helyzet aggasztó". Kritizálták a felsőoktatási törvény módosítását, felszólaltak a romák szegregációjának hiányosságai mellett és kifejezték aggodalmukat a média szabadsága miatt, amit például a Népszabadság bezárásával illusztráltak: "a Népszabadságot ugyan nem közvetlenül a kormány záratta be, azonban több hír szól arról, hogy a kormányhoz közel álló üzleti körök döntöttek a napilap megszüntetéséről".

A lap beszámolója szerint a magyar kormányt Bocskor Andrea, a Fidesz–KDNP EP-képviselője igyekezett megvédeni, aki olyanokat mondott, hogy:

 

  • "Magyarország az európai érdekeket képviseli,
  • csak a CEU-n múlik, hogy mikor tesz eleget a törvény előírásainak,
  • a romák szegregációja szerinte Magyarországon sokat javult,
  • a magyar törvények garantálják a sajtószabadságot, mert csak olyan tartalmak jelenhetnek meg, amilyet a szerkesztők vagy a tulajdonosok akarnak."

 

(Magyar Nemzet)

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.