Orbán Viktor bejelentkezett Olaszország megmentőjének

  • narancs.hu
  • 2018. augusztus 29.

Külpol

„Nem szétosztani, hanem hazavinni kell a migránsokat.”

Tegnap Milánóban Orbán Viktor Matteo Salvini olasz belügyminiszterrel, a kisebbik kormánypárt, a Liga elnökével tárgyalt, az ezt követő sajtótájékoztatón pedig ritka nagy barátoknak tűntek. Noha Salvini és az olasz kormány is menekültkérdésben egyértelműen kvótapárti, ez a kis nézeteltérés cseppet sem zavarta őket. Már csak azért sem, mert az olasz belügyminiszter rövid idő alatt magáévá tette azt a retorikát és gondolkodásmódot, ami a magyar vezetést jellemzi.

„Matteo Salvini olasz belügyminiszter az első mediterrán politikus, aki meg akarja állítani a migránsokat, és ebben Magyarország támogatja. Ő az én hősöm, sorstársam is, és van néhány tapasztalatom, amit meg tudok vele osztani” – hízelgett Orbán, hozzátéve, hogy akik bejöttek Európába, azokat vissza kell vinni oda, ahonnan jöttek. „Brüsszel szerint ez nem lehetséges, de a határvédelemről is ezt mondták” – jelentette ki, szerinte ugyanis a „hazaszállításhoz” csak akarat és politikai elszántság kell. „Nem szétosztani, hanem hazavinni kell a migránsokat” – hangsúlyozta a magyar miniszterelnök, és azt is mondta, hogy Magyarország minden segítséget megad a határvédelemhez Olaszországnak.

false

 

Fotó: MTI – Koszticsák Szilárd

Persze arról nem esett szó, hogy ennek a technikai kivitelezését hogyan képzelik. A tengerre nehéz lenne kerítést emelni, és hát tengeri blokádra alkalmas hajókból sem állunk valami jól. De számít ez? Bizonyos körökben Orbán Viktort már ezért a kijelentéséért is Olaszország megmentőjeként fogják emlegetni.

Más kérdés, hogy a találkozó idején több ezren tiltakoztak Milanóban. „Az »Együtt a falak ellen« mottóval megrendezett demonstráción vezető olasz baloldali politikusok, emberi jogi szervezetek aktivistái és migránsok is részt vettek” – írja az MTI.


Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.