Palackpostával próbálnak üzenni az észak-koreaiaknak a déliek

  • narancs.hu
  • 2018. május 21.

Külpol

Ételt, gyógyszert, pénzt és egy propagandaanyagokat tartalmazó pendrive-ot próbálnak így eljuttatni.

Dél-koreaiak egy csoportja több száz darab kétliteres palackot dobált a tengerbe azzal a reménnyel, hogy a benne lévő csomagot megkapják Észak-Koreában élő társaik.

Minden csomagban van egy kiló nyers rizs, egyetlen dollár, illetve gyógyszerek. Az orvosok ugyanis az észak-koreai menekültek gyomrában parazitákat találtak, ezek elpusztítására jók a szerek. Minden palackban van egy USB-adathordozó, amelyen olyan anyagok vannak, amelyekből az északiak – már ha eljut hozzájuk a csomag, és esetleg titokban még hozzá is férhetnek számítógépen a pendrive tartalmához – megtudhatják, milyen a világ az országukon kívül.

 

A csoport tagjai arra panaszkodnak, hogy akciójukat a szöuli rendőrök akadályozzák, akik az utóbbi időben elindult északi–déli barátkozás miatt azért aggódnak, hogy az ilyen küldemények felbosszantják Kim Dzsong Un rendszerét.

(hvg)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.