Politikai befolyás miatt hagyják ott a szlovák közmédiát a magyar adás dolgozói

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 12.

Külpol

Ott lett elsőként látható, mit okozott Robert Fico új médiatörvénye.

Egyre több távozóról tudni a Pátriánál a szlovák közmédia átalakítása után – írja a Napunk. A lap szerint az ottani közmédia átalakítása először a magyar adásnál hozott nagy változásokat, ami miatt előbb a főszerkesztő, majd több munkatárs is felmondott a Pátria Rádiónál, mivel „már a politikai befolyás gyanúja lehetetlenné tette a maradásukat.”

Július elseje óta él a teljes szlovákiai közmédiát átalakító törvény annak ellenére, hogy ezrek követelték Robert Fico kormánya döntésének visszavonását, köztük voltak a közmédia dolgozói is.

Molnár Norbert, a Pátria egykori főszerjesztője részletesen indokolta távozásának okát: „Azzal, hogy megalakul az új intézmény, amely szerintem teljesen politikai irányítású lesz, nem tudom elképzelni, hogy egy részlege, mondjuk a Pátria Rádió, továbbra is függetlenként tudjon működni.”

Molnár az Új Szóhoz igazolt két munkatársával együtt. A Napunk a Pátria két további munkatársáról tudja úgy, hogy távoznak a közmédiából, információik szerint mindketten a szlovákiai magyar média más szereplőinél folytatják.

 
A Pátria dolgozói a tüntetések idején
Pátria Rádió / Facebook
 

A lap egyébként úgy tudja, a Magyar Szövetség párt próbált befolyást szerezni a Pátriánál, ők természetesen elég jóban vannak a magyar kormánypárttal.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.