Uniós biztosi figyelmeztetés a youtube-os álhírek miatt

  • narancs.hu
  • 2023. október 14.

Külpol

A Meta, a TikTok és az X után az Alphabet vezetője is figyelmeztető levelet kapott az EU biztosától a videómegosztón terjedő háborús álhírek miatt.

Thierry Breton belső piacért felelős európai uniós biztos nemrég levelet küldött Elon Musknak, amiben jelezte, az X-nek (korábbi Twitternek) kötelessége, hogy meggátolja az izraeli-palesztin konfliktussal kapcsolatos álhírek terjedését. Most ugyanilyen levelet küldött Sundar Pichainak, az Alphabet vezérének is – írja a hvg.hu.

Az Engadget tudósítása szerint a levélben emlékeztetik a szolgáltatót „az EU digitális szolgáltatásokról szóló törvénye szerinti tartalommoderálásra vonatkozó pontos kötelezettségeire”. Breton konkrétan arra kéri az Alphabetet, hogy legyen „nagyon éber”, amikor a YouTube-on közzétett, Izraellel és Hamászszal kapcsolatos tartalmakról van szó.

 

Az Európai Bizottság szerint a platofmokon egyre több az illegális tartalom és a félretájékoztatás.

Ezzel kapcsolatban Piachainak azt írta, az Alphabet köteles megvédeni a gyermekeket és a tizenéveseket „a túszejtést ábrázoló erőszakos tartalmaktól és más, erőszakot ábrázoló videóktól”.

Breton kiemelte, ha az Alphabet az illegális tartalommal kapcsolatos figyelmeztetést kap az EU-tól, akkor arra rövid időn belül reagálnia kell a cégnek. Végül emlékeztetett: a YouTube-nek meg kell különböztetnie a megbízható hírforrásokat a terrorista propagandától és a manipulált tartalmaktól, például a kattintásvadász videóktól.

 

Ivy Choi,

a YouTube szóvivője úgy nyilatkozott, eddig már több tízezer videót töröltek és csatornát szüntettek meg a gázai konfliktussal kapcsolatos tartalmak miatt.

Hozzátette: a YouTube csapata azon dolgozik, hogy a lehető leggyorsabban reagáljon az ilyen videók megjelenésére. Breton korábban a Metának és a TikToknak is küldött hasonló figyelmeztető levelet.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.