Vizsgálják Le Penék magyar kampánykölcsönét is

  • narancs.hu
  • 2023. május 25.

Külpol

A francia parlament bizottsága arra kíváncsi, a Nemzeti Tömörülés kapott-e pénzt Putyinhoz vagy Orbánhoz köthető szervezettől.

Vizsgálat indult a francia parlamentben a Marine Le Pen vezette Nemzeti Tömörülés kampányfinanszírozása miatt. 

Az Euronews arról tudósít, hogy a testület szeretné kideríteni, hogy a francia radikális párt kapcsolatban áll-e Moszkvával, kapott-e pénzt Vlagyimir Putyin orosz elnökhöz vagy Orbán Viktor magyar miniszterelnökhöz köthető szervezetektől. 

A vizsgálat egy 9,4 millió eurós hitelre összpontosít, ezt egy cseh-orosz tulajdonú bank adta a Nemzeti Tömörülésnek, amely még nem fizette vissza a pénzt.

Marine Le Pen azt mondta, ez az eljárás boszorkányüldözés. 

A HVG által szemlézett Parisien azt írta, a politikus határozottan tagadta, hogy kapcsolatban állna Putyin elnökkel. Ő egy bankkal állapodott meg, nem az orosz elnökkel, és nem tudott arról, hogy annak a banknak a vezetője „közeli kapcsolatot ápol az orosz állammal”. Amikor a kérdéses hitelt felvették 2014-ben, a párt komoly anyagi nehézségekkel küzdött, és hiába írt kétszáz levelet különböző francia és európai pénzintézeteknek, egyik sem akart hitelt adni nekik. Ezért kerestek külföldi bankot.

A HVG emlékeztet, Le Pen a 2022-es elnökválasztási kampányát a magyar MKB Bank több mint 10 millió eurós kölcsönéből finanszírozta. A Financial Times azt írta, a hitelt Orbán Viktor személyes utasítására folyósította a magyar pénzintézet.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.