Weber megvonná a pénzt azoktól az államoktól, ahol sérül a jogállam

  • narancs.hu
  • 2019. március 20.

Külpol

Webernek van egy terve.

Az Európai Néppárt csúcsjelöltje javaslata szerint egy független testületnek kellene ellenőrizni a tagállamok demokratikus gyakorlatait, és az ország, ahol rendszerszintű problémák vannak, ne kapja meg az EU-s pénzeket, írta meg a Hvg.hu.

Weber a tervét röviddel azelőtt hozta nyilvánosságra, hogy a Néppártban szavaznak a Fidesz kizárásáról, ráadásul a tervezet német változatát az Index szerint Orbán fotójával illusztrálták.

Ez a testület háromféle értékelést adhat: zöld kártyát, ahol minden rendben van, sárga lapot, itt egyes területeken jogsértések tapasztalhatók, és piros lapot, ezekben az országokban súlyos és rendszerszintű hiányosságok vannak.

A vizsgálódás három területre fókuszálna, a korrupcióra, a sajtószabadságra, és az igazságszolgáltatás függetlenségére. Weber a tervezetet bemutatásakor Magyarországot és Lengyelországot is megemlítette, és hozzátette azt is, hogy ellenük már folyik az uniós alapokmány hetes cikkelye szerinti eljárás.

false

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.