WHO: Már nem okoz egészségügyi veszélyhelyzetet a koronavírus-járvány

  • Narancs.hu/MTI
  • 2023. május 5.

Külpol

De a szervezet főigazgatója szerint legyőzni nem sikerült a vírust, az továbbra is kering a világban és mutációkat hoz létre. 

A koronavírus-járványt nem tekintik a továbbiakban nemzetközi egészségügyi veszélyhelyzetnek – döntött pénteken az Egészségügyi Világszervezet (WHO).

Az ENSZ egészségügyi szakosított szervezetének főigazgatója, Tedrosz Adhanom Gebrejeszusz pénteken Genfben jelentette be a több mint három éve, 2020. január 30-án elrendelt legmagasabb készültségi szint feloldását.

Az elmúlt év óta csökkenőben van a világjárvány – közölte Gebrejeszusz, utalva arra, hogy az átoltottságnak és az átfertőzöttségnek köszönhetően nőtt a vírussal szembeni immunitás.

A bejelentésnek nincs gyakorlati következménye, mert minden ország saját maga dönti el, milyen védekezési eszközöket léptet életbe.

A koronavírust nem győztük le, továbbra is kering a világban, veszélyes és még mindig képes veszélyes mutánsokat létrehozni – hangsúlyozta a főigazgató, mondván 

A WHO ugyanakkor követte a független szakértői bizottság ajánlását, mert meggyőződése, hogy a világnak megfelelő eszközei vannak arra, hogy megvédje az embereket a vírustól és az általa okozott betegségtől, a Covid-19-től.

A vakcinákon és a gyógyszereken kívül ezek között olyan eszközök is vannak, mint a maszkviselés, illetve az elkülönülés a zsúfolt és rosszul szellőztetett helyiségekben.

2023. április 30-ig 13,3 milliárd adag védőoltást adtak be világszerte.

A WHO adatai szerint a heti halálesetek globális száma a 2021. januári több mint 100 ezer fős csúcsról a 2023. április 24-án végződő hétre valamivel több mint 3500-ra esett vissza.

A koronavírus-világjárványban hivatalos adatok szerint több mint 6,9 millió ember halt meg világszerte, súlyos károkat szenvedett a világgazdaság és a közösségi élet.

Tedrosz Adhanom Gebrejeszusz ennél jóval magasabbra, "legalább húszmillióra" becsülte az először a 2019 végén a dél-kínai Vuhan városban észlelt SARS-CoV-2 vírus okozta halálesetek valós számát.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.