Asia Argento elismerte az aktust

  • Narancs.hu/MTI
  • 2018. október 1.

Kultúra

A MeToo-kampány egyik legismertebb arca már nem tagadja a szexuális kapcsolatot.

Asia Argento olasz színésznő és rendező elismerte a szexuális kapcsolatot azzal a fiatal amerikai színésszel, akinek a The New York Times című lap értesülése szerint nagy összeget fizetett egy peren kívüli egyezség keretében.

A szexuális zaklatások ellen küzdő MeToo-kampány egyik legismertebb arca mindeddig tagadta, hogy öt éve egy kaliforniai szállodában szexuális kapcsolatot létesített volna az akkor 17 éves Jimmy Bennett-tel.

A La 7 olasz tévén vasárnap este sugárzott interjúban Asia Argento elismerte: találkozott szállodai szobájában Bennett-tel, hogy felkészítse őt egy meghallgatásra, közben azonban a fiatal színész „rávetette magát”. Elmondása szerint Bennett ezután még hónapokig „kínozta” őt szexuális tartalmú videókkal, a férfi a megszállottja lett. Állítása szerint nem tudta, hogy Bennett még fiatalkorú, sem azt, hogy Kaliforniában 18 év a beleegyezési korhatár.

A ma 22 éves Bennett 2004-ben gyermekszínészként ismerte meg Argentót, játszott A szív csalfa vágyai című filmben, amelyben Argento az anyját alakította és a filmet is ő rendezte. Bennett az újságcikk szerint korábban jogi lépéseket tett, hogy beperelje Argentót, aki mindeddig azt állította, hogy csupán barátság kötötte a fiatal színészhez.

A The New York Times azt írta, hogy Argento idén 380 ezer dollárt (108 millió forintot) fizetett ki Bennettnek. Argento korábbi közleménye szerint ugyanakkor ezt az összeget néhai barátja, a tévés sztárséf Anthony Bourdain fizette ki a fiatal színésznek. Mint fogalmazott: Bourdain nagyon vigyázott a hírnevére és vállalta, hogy anyagilag segíti Bennettet azzal a feltétellel, hogy többé nem avatkozik bele az életükbe. A színésznő most azt mondta, hogy Bourdain júniusi halála után leállt a kifizetéssel, amely részletekben történt, mert nem értett egyet azzal.

A botrány miatt Argento elveszített több felkérést és meghívást, kirúgták például az X-Faktor televíziós tehetségkutató olasz változatának zsűrijéből.

Asia Argentóval még 2015-ben beszélgettünk, interjúnk itt olvasható:

„Nem volt normális” – Asia Argento rendező, színésznő

Apja gyakran megölte az anyját – az általa rendezett horrorokban. Ilyen családba születni nem biztos, hogy főnyeremény. Erről (is) szól az olasz díva filmje, a Lány macskával. A Rómában élő művésznővel Skype-on beszélgettünk.

Figyelmébe ajánljuk

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.

Gyurcsány a tettes

A DK-s politikus visszavonulásának mindenki örül. Örül a Fidesz, örülnek azok is, akik őszintén a pokolra kívánják Orbánt és a rendszerét. Hiszen Gyurcsány távozása felér egy beismeréssel: tényleg mindenért ő a hibás.