Csak egy kicsit csavar a valóságon
Naomi Alderman könyve, A hatalom az elmúlt évtized egyik nagy irodalmi sikere volt. A magyar megjelenés után Fülöp Zsófia írt róla recenziót, idézzük fel a cikket az Ásatás rovatban!
Naomi Alderman könyve, A hatalom az elmúlt évtized egyik nagy irodalmi sikere volt. A magyar megjelenés után Fülöp Zsófia írt róla recenziót, idézzük fel a cikket az Ásatás rovatban!
Az Internet Archive emberei egyszerre harcolnak cégekkel és a múltat eltörölni kívánó kormányokkal, mégsem adják fel céljukat: hogy viszonylag pontos képünk lehessen arról, mi jelent meg az interneten. Mark Grahammal, a Wayback Machine igazgatójával beszélgettünk archiválásról, támadásokról és az elhibázott webről.
Robert Zemeckis rendező 30 év után ismét Tom Hanksszel és Robin Wrighttal készített filmet, a tavaly bemutatott Itt azonban bármilyen formabontó is, meg sem tudta közelíteni az 1994-es, 6 Oscar-díjat nyert filmklasszikus sikerét.
Jonathan Haidt új könyve szerint a pokolba vezető út okostelefonnal van kikövezve, a Z generáció mentális rosszulléte pedig nem misztikus sorscsapás, hanem a digitális világ szabályozatlansága és a valóság túlszabályozása okozza.
Úgy hírlik, a magyar könyvpiacon újabban az a mű életképes, amelyik előhúz egy másik nyuszit egy másik kalapból. A szórakoztatás birodalmában trónfosztott lett a könyv, az audiovizuális tartalom átvette a világuralmat. Ma tehát a szerző a márka, műve pedig a reklámajándék: bögre, póló, matrica a kisbuszon.
Az a film, amelyikben nem szerepel vonat, nos, bakfitty. S még az a film is csak határeset lehet, amelyikben szerepel vonat, de nem rabolják, térítik vagy tüntetik el. Vannak a pótfilmek, amelyekben a vonatot buszra, tengerjáróra, repülőgépre, autóra/motorra, egészen fapados esetben pedig kerékpárra cserélik (mindegyikre tudnánk több példát is hozni).
A Semiramis-nyitánnyal kezdődött koncert, és a babiloni királynőről szóló opera szimfonikus bombákkal megtűzdelt bevezetője rögtön megalapozta az este hangulatát. Szépen adta egymásnak a dallamokat a klarinét, a fuvola, a pikoló, a jellegzetes kürttéma is könnyed fesztelenségét domborította Rossini zenéjének, akit a maga korában Signore Crescendónak gúnyoltak nagy ívű zenekari hegymászásai okán. A Danubia Zenekarra a zárlatban is ilyen crescendo várt.