Visszamondta londoni fellépését a zaklatással vádolt Plácido Domingo

  • MTI/narancs.hu
  • 2020. március 6.

Kultúra

A 79 éves tenor február végén közleményben kért bocsánatot a nőktől, akiket zaklatott.

Közös megegyezéssel visszalépett a londoni Királyi Operaházba meghirdetett nyári fellépéseitől a szexuális zaklatással vádolt Plácido Domingo - adta hírül a BBC hírportálja.

A világhírű spanyol operaénekes a dalszínház Don Carlos előadásában lépett volna színpadra júliusban.

A 79 éves tenor február végén közleményben kért bocsánatot azoktól a nőktől, akik szexuális zaklatással vádolták meg az elmúlt fél évben. "Tisztelem, hogy ezek a nők végül elég erőt éreztek magukban ahhoz, hogy megszólaljanak. Szeretném, ha tudnák, valóban sajnálom, hogy fájdalmat okoztam, és teljes felelősséget vállalok cselekedeteimért" - idézte akkor több sajtóorgánum a Domingótól kapott dokumentumot.

A tenor októberben lemondott a Los Angeles-i opera főigazgatói posztjáról is, amelyet 2003 óta töltött be, arra hivatkozva, hogy az őt ért vádak lehetetlenné tennék ottani munkáját.

Pénteki közleményében a londoni operaház azt közölte, hogy az intézményhez "nem érkezett panasz Domingo ellen helytelen viselkedés miatt", de "megértik a művész visszalépésének okát".

Mint fogalmaztak: "Plácido kiemelkedő énekes és művész, és rendkívül hálásak vagyunk neki az évtizedeken át tanúsított támogatásáért és elkötelezettségéért". Az intézmény hamarosan meghirdeti a meghallgatásokat a Domingo távozásával felszabaduló szerepre.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.