A heti öt bugyit előíró Handó Tünde most a gyökerekről mondott el egy nagyon fontos dolgot

  • MTI/narancs.hu
  • 2017. szeptember 15.

Lélek

Nyilván ehhez kellett az arculati kézikönyv.

Látogatóközpont is nyílhat majd a Kossuth téri Igazságügyi Palotában, a Néprajzi Múzeum jelenlegi épületében – mondta Handó Tünde, az Országos Bírósági Hivatal (OBH) elnöke a bíróságtörténeti hét pénteki konferenciájának megnyitóján Budapesten, a Magyar Igazságügyi Akadémián.

A nemrég 8 millióért arculati kézikönyvet (amelyben azt is előírják, hogy az új bírósági ügyfélcentrumokban dolgozó munkatársaknak öt munkanapra öt bugyi javallott) megrendelő Handó A magyar bűnvádi perrendtartás múltja és jelene című rendezvényen annak apropóján beszélt a tervekről, hogy szerdán Polt Péter legfőbb ügyésszel és Darák Péterrel, a Kúria elnökével szándéknyilatkozatot írtak alá a Kúria és a Legfőbb Ügyészség visszaköltözéséről eredeti, Kossuth téri épületébe.

false

 

Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

Handó szerint azzal, hogy az igazságszolgáltatás visszakerül méltatlanul elvett épületébe, a nemzet főterére, szimbolikusan is láthatóvá válik, hogy az állam szervezete a hatalommegosztás intézményein alapul. Az MTI szerint az OBH elnöke célként nevezte meg, hogy az épület ne csak az ítélkezésnek adjon helyet, hanem a látogatóközpont kialakításával lehetőséget adjon életutak, pertörténetek bemutatására, valamint arra is, hogy szemléltessék: százötven év elteltével a bírósági szervezetrendszer visszatért a 19. században kialakított alapstruktúrához, amely a járási, törvényszéki, ítélőtáblai és kúriai szintre épül.

Azt is mondta, ezért is van jelentősége a visszatérésnek a hagyományokhoz, valamint annak megismerésének, hogy hogyan is formálódtak az akkori jogszabályszövegek, hogyan gondolkodtak az elődök. Szerinte mindez a bírák számára is egyfajta tartást nyújthat ahhoz, hogy a  „hétköznapok robotjából” képesek legyenek feltekinteni és átsegítse őket a mindennapok nehézségein. „A gyökerek erősítik meg a bírákat abban, hogy a hivatásuk nem szakipari munka” – mondta Handó.

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.