Bocsánatot kért Ferenc pápa amiatt, hogy ráütött egy őt rángató hívő kezére

  • narancs.hu
  • 2020. január 1.

Lélek

Rossz példát mutatott, állítja.

Újévi homíliájában Ferenc pápa a Szent Péter bazilikában, a Vatikánban nyilvánosan bocsánatot kért amiatt, hogy szilveszter napján a Vatikánba zarándokló hívek köszöntése közben "elveszítette önuralmát", és rácsapott egy őt rángató nő kezére.

„Bocsánatot kérek a tegnap mutatott rossz példa miatt. Néha, sajnos, én is elveszítem az önuralmamat" — mondta.

A nő nevét nem hozta nyilvánosságra a Szentszék.

Az újévi ima során Ferenc pápa elítélte a nők elleni erőszakot is: azt mondta róla, hogy az az istenkáromláshoz hasonló.

Ferenc pápa éppen újévi üdvözletét adta át a híveknek a Szent Péter téren, amikor a tömeg mellett sétálva néhány embernek megfogta a kezét, azonban egy nő kimaradt, aki ezt követően magához rántotta a pápát. Az egyházfő csaknem elesett a rángatásban, a nő viszont nem akarta elengedni a kezét, a pápa ezek után rácsapott az erőszakos hívő kezére. Az erről készült videó aztán végigsöpört az interneten.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.