Közösségi gyűjtést indít a TASZ, hogy jogtudatosságra nevelhessék a gyerekeket

  • narancs.hu
  • 2018. június 26.

Lélek

Mindezt a MONDO kártya és program, illetve pedagógusoknak szóló workshopok segítségével.

Közösségi gyűjtést indított a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) MONDO-csapata, céljuk, hogy a kétórás, pedagógusoknak szóló workshopjukat negyven iskolába vihessék el. Ha az adománygyűjtés sikeres lesz, az intézmények egy-egy pakli MONDO kártyát is kapnak, hogy a mindennapi tanításba is be tudják építeni a játékot mint oktatási segédeszközt.

false

 

Fotó: http://szuloi.tasz.hu/

A kampány jelmondata: „Bátor gyerekeket az iskolába!”, a csapat célja pedig 900 ezer forint gyűjtése, ebből az összegből ugyanis már megvalósítható lenne a képzéssorozat. Ha sikerül, őszre elkezdik a tréningeket, így több ezer gyerek kezdhet el tanulni a saját jogairól a kártya segítségével, iskolai keretek között.

A MONDO egy komplex program, amely a MONDO nevű kártyajátékra épül, és célja a gyerekek jogtudatosítása. Erről szóló riportunkat itt olvashatják:

Ki kell állni magunkért!

Tíz témakör, egy kerekes székes kisfiú, egy beszédhibás robot, sok-sok veszélyhelyzet, felkiáltójel, és a jogok. A MONDO kártya kedvesen, vidáman, okosan tanítja a gyerekeket empátiára, jogtudatosságra, kiállásra és a másik elfogadására. „Csak az érintheti meg a testem, akinek megengedem. A fütyimet, a fenekemet, a mellemet, a számat nem érintheti meg olyan, akinek nem engedem.”

„Ha fontos neked, hogy a jogaikról tanuló gyerekekből jogtudatos felnőttek legyenek, támogasd te is a kezdeményezést!” – zárja a kampány indulásáról szóló közleményét a TASZ. A gyűjtés első napján máris 33 ezer forint gyűlt össze a jó cél érdekében.

 

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.