Néhány napja nevezték ki Varga Ivettet a BKK vezérigazgatójává - ezzel ő az első nő, aki betöltheti ezt a posztot. Az Index interjút kért tőle, ő pedig írásban válaszolt a kérdésekre.
Elismerésnek tartja, hogy ilyen erős férfimezőnyben őt választották a pozícióra, de ez szerinte legalább annyira az új, nyitottabb városvezetés érdeme, mint az övé. Kiemelten fontosnak tartja a jövőben az e-jegyrendszer bevezetését. "A cégcsoportnál jelenleg számos elektronikus alapú, egyelőre egymástól részben független rendszer működik, ezek integrációjával valós idejű, a közlekedésirányítás és szabályozás területén is versenyképes rendszert hozhatunk létre" - nyilatkozta. Hasonlóan fontosnak tartja a gyalogos- és kerékpárosbarát beavatkozások megvalósítását, valamint a kötöttpályás beruházásokat, a villamos- és trolibuszbeszerzéseket.
Varga Ivett szerint a modern, városi közlekedésben elsőbbséget kell élvezniük a környezettudatos megoldásoknak - épp ezért ebben ideje felzárkóznunk az európai jó példákhoz. Ide sorolható az elektromos car-sharing megoldások fejlesztése, a kerékpáros közlekedés javítását szolgáló megoldások (mint például az EuroVelo hiányzó fővárosi szakaszának pótlása, amelynek előkészítése már elkezdődött), a belváros forgalomcsillapítása, vagy a Nagykörút kerékpáros szempontú újragondolása.
A BKK az elmúlt időszakban sokat vesztett hatásköreiből, többé már nem ők felelnek például a közútkezelésért. Varga úgy látja, az embereket nem az érdekli, ki tartja fent az utakat, hanem az, hogy azok jó minőségűek legyenek. A közútkezelést szerinte komplex rendszerként kell kezelni, ahol nem a szervezeti struktúra a lényeg, hanem hogy az érintett szereplők a felelősségi körök egyértelmű lehatárolásával, közösen együtt tudjanak dolgozni.
Ehhez hasonlóan a jó együttműködést emelte ki mikor arról kérdezték, hogyan fog együtt dolgozni a Vitézy Dávid vezette BFK-val. "Vitézy Dáviddal régóta ismerjük egymást, kiváló közlekedési szakembernek tartom, s mint ilyen, ő is a város fejlődését tartja szem előtt. Addig minden rendben lesz, amíg közösen tudunk dolgozni a budapestiekért, és a főváros is megkapja a legfontosabb fejlesztéseihez szükséges forrásokat" - nyilatkozta.
Egyelőre nem tudta megmondani, mikortól utazhatnak ingyenesen a 14 éven alattiak; ahogy azt sem, mikortól számíthatunk a dugódíjra. Továbbra is bizonytalan a Lánchíd felújítása - Varga szerint kevés a megfelelő kivitelező cég és szakember, és a 18 hónapos közúti lezárásra, valamint 30 hónapos kivitelezési időre vonatkozó korlátozások sem könnyítik meg a helyzetet. Arra a kérdésre, hogy a Galvani vagy az Albertfalvai híd fontosabb-e, nem adott egyértelmű választ: "Mindkét híd szükséges és jelentős hálózati hiányt pótol, így a sorrend megállapításánál az előkészítettség szintjére és a szükséges forrásokra is tekintettel kell majd meghoznia szakmai döntést." - nyilatkozta.