A McDonald's ketchup, hagyma és uborka illatú gyertyáinak köszönhetően hazavihetjük a Big Mac aromáját

  • BM
  • 2020. február 21.

Lokál

Az új dili a bizarr illatú gyertya. Tényleg akkora hülyeség, mint amilyennek látszik?

Ketchup, hagyma, uborka, sajt, szezámmagos zsemle és 100 százalék marhahús illatú gyertyákat dobott a piacra a McDonald's, amiket ha egyszerre meggyújtunk, akkor egy Big Mac aromája köszön vissza – derül ki a Guardian cikkéből.

nyami, nyami

Nyami, nyami

Fotó: The Guardian

Mekkora hülyeség ez már?

Az „újszerű” mécsesek piacra dobása nem csak a McDonald's-nak jutott eszébe, Gwyneth Paltrow Goop nevű vállalata 2020-ban piacra dobott már egy gyertyát, aminek „olyan illata van, mint a vaginájának” (mármint a színésznőjének) – írta meg nemrég az Index. Nem kellett sokat várni, egy amerikai cég reagálásképpen egy péniszillatú gyertyával rukkolt elő, amit ráadásul 25 dollárral drágábban értékesít, mint Paltrow az övét (a vaginaaroma 75, amíg a péniszaroma 100 dollárba kerül).

De tényleg akkora hülyeség bizarr illatú gyertyákat készíteni, forgalmazni?

Állítólag nem. Charles Spence, az Oxfordi Egyetem pszichológusprofesszora szerint tanulmányok támasztják alá, hogy a szagok képesek enyhíteni azon az érzésen, amikor megkívánunk egy ételt, mert a szaglásunk erősen összekapcsolódik az ízlésünkkel.

Ezt onnan tudjuk, hogy Angliában bacon-tapaszt (úgy, bizony, bacon-tapaszt) tesztelnek egyes városokban, ugyanis vannak olyan vegánok, akik etikai okokból kerülik az állati eredetű ételeket, nem pedig azért, mert nem kívánják. Számukra segítség lehet egy olyan tapasz, aminek baconillata van, mert így állítólag kevésbé fognak ácsingózni utána.

Vagyis nem nyilvánvaló hülyeségről van szó, bár az elég valószínűtlen, hogy a McDonald's azért rukkolt volna elő a gyertyákkal, hogy a fogyasztók majd ne akarjanak Big Mac-et enni. Az egész hátterében az állhat, hogy egy ausztrál vállalat bacon- és „Maccas” Big Mac-illatú gyertyákat dobott a piacra, ami nagy siker lett az országban (a „Macca's” az ausztrál szleng szerint McDonald's-ot jelent).

A Guardian cikke is arra utal, hogy a gyorsétterem-óriás nyilvánvalóan nem akart kimaradni a buliból, ha már ekkora sikere van a gyertyáknak. Viszont a KFC jóval hamarabb megvetette a lábát a gyertyapiacon, ugyanis már 2016-ban debütált csirkeszárnyillatú termékével.

Figyelmébe ajánljuk