Nem létező budapesti étterem dizájnjától ámuldozik a világ

  • narancs.hu
  • 2020. február 18.

Lokál

Túl szép, hogy igaz legyen.

Menő budapesti bárról cikkezik a szaksajtó: a buha|i|rest nevű hely építészeti megoldásait olyan tekintélyes lapok dicsérik, mint a Deezen vagy az Archdaily. Kár, hogy maga a hely nem is létezik - derült ki a Roadster nyomozásából.

Ha minden igaz, Budapest belvárosában kellene állnia, 350 négyzetméteren, egy egykori textilgyár helyén - azonban pontos címet se a Google, sem a cikkek nem említenek, mivel a hely nem is létezik. Pedig a bár mintha direkt Insta-fotók készítésére született volna, van is benne egy Pinokkiót ábrázoló szobor az egyik legmenőbb kortárs művésztől, Kaws-tól, amely előtt a földön az Instagram felirat olvasható. A szobor címe ironikus módon Small Lie, azaz Kis hazugság. A szaksajtót lenyűgöző dizájnt elvileg egy Roman Plyus nevű építész tervezte - ő azonban semmilyen megkeresésre nem reagált.

Újlaky István, az Octogon építészeti magazin online kiadásának főszerkesztője szerint az orosz építészt valóban felkérték egy budapesti bár megtervezésére, ám a megrendelő időközben kiszált, így szinte biztos hogy ebben a formában a buha|i|rest nem épül majd meg.

Via Index

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.