Volt Bubi, van Bubi, de nem biztos, hogy lesz is

  • narancs.hu
  • 2019. szeptember 5.

Lokál

Reméljük, kinyírni azért nem fogja a BKK a közbringákat.

"Új működési modellt dolgoz ki a BKK a közbringarendszeréhez, a Bubihoz, amellyel komoly problémák vannak azon túl is, hogy százmilliós veszteséget termel évente. A rendszer indulása óta élő üzemeltetési szerződés novemberben lejár, csak egy évre hosszabbítják meg a T-Systemsszel és a Csepellel" - tudta meg a hvg.hu.

false

 

Fotó: L. Kovács

A BKK indoklásul azt írta a portálnak, hogy az „az informatika és a telekommunikáció fejlődésével megváltozott a kerékpáros (és egyéb közlekedési) megosztó rendszerek működési modellje", vagyis a fővárosi közbiciklizés rendszere alapvető átalakításra szorul.

A hvg.hu információi szerint a fővárosi önkormányzat tulajdonában álló Bubi üzemeltetése többe kerül a BKK-nak, mint amennyi árbevételt hoz, de nem is az évi százmillió körüli veszteség a fő probléma, sokkal inkább a hanyatló érdeklődés, a bérlések számának jelentős csökkenése.

A lap szerint "beszántani talán nem fogják, de privatizálhatják" a Bubit, a BKK azonban nem részletezte, milyen változásokat tervez.

Figyelmébe ajánljuk