"Új működési modellt dolgoz ki a BKK a közbringarendszeréhez, a Bubihoz, amellyel komoly problémák vannak azon túl is, hogy százmilliós veszteséget termel évente. A rendszer indulása óta élő üzemeltetési szerződés novemberben lejár, csak egy évre hosszabbítják meg a T-Systemsszel és a Csepellel" - tudta meg a hvg.hu.
|
A BKK indoklásul azt írta a portálnak, hogy az „az informatika és a telekommunikáció fejlődésével megváltozott a kerékpáros (és egyéb közlekedési) megosztó rendszerek működési modellje", vagyis a fővárosi közbiciklizés rendszere alapvető átalakításra szorul.
A hvg.hu információi szerint a fővárosi önkormányzat tulajdonában álló Bubi üzemeltetése többe kerül a BKK-nak, mint amennyi árbevételt hoz, de nem is az évi százmillió körüli veszteség a fő probléma, sokkal inkább a hanyatló érdeklődés, a bérlések számának jelentős csökkenése.
A lap szerint "beszántani talán nem fogják, de privatizálhatják" a Bubit, a BKK azonban nem részletezte, milyen változásokat tervez.