Volt Bubi, van Bubi, de nem biztos, hogy lesz is

  • narancs.hu
  • 2019. szeptember 5.

Lokál

Reméljük, kinyírni azért nem fogja a BKK a közbringákat.

"Új működési modellt dolgoz ki a BKK a közbringarendszeréhez, a Bubihoz, amellyel komoly problémák vannak azon túl is, hogy százmilliós veszteséget termel évente. A rendszer indulása óta élő üzemeltetési szerződés novemberben lejár, csak egy évre hosszabbítják meg a T-Systemsszel és a Csepellel" - tudta meg a hvg.hu.

false

 

Fotó: L. Kovács

A BKK indoklásul azt írta a portálnak, hogy az „az informatika és a telekommunikáció fejlődésével megváltozott a kerékpáros (és egyéb közlekedési) megosztó rendszerek működési modellje", vagyis a fővárosi közbiciklizés rendszere alapvető átalakításra szorul.

A hvg.hu információi szerint a fővárosi önkormányzat tulajdonában álló Bubi üzemeltetése többe kerül a BKK-nak, mint amennyi árbevételt hoz, de nem is az évi százmillió körüli veszteség a fő probléma, sokkal inkább a hanyatló érdeklődés, a bérlések számának jelentős csökkenése.

A lap szerint "beszántani talán nem fogják, de privatizálhatják" a Bubit, a BKK azonban nem részletezte, milyen változásokat tervez.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.