Ez az egyszerű ötlet nem került többe egy csomag kréta áránál, mégis bevonta az arra járót a társulat életébe, és minden rajzolónak felkeltette az érdeklődését a készülő előadás iránt, miközben az is megjegyezte a trupp nevét, aki eddig sosem hallotta. Ha minden kitelepülő színház csak ennyit elmondhatott volna saját akciójáról, ez lett volna minden idők legjobb évadnyitása.
Így viszont többé-kevésbé maradt ugyanaz a roppant szórakoztató - hisz nincs is jobb, mint színházak közt korzózni a sugárúton -, de alighanem kifejezetten hatástalan figyelemfelkeltő megmozdulás, ami már évek óta. Mert a legjellemzőbb és legtöbbször az egyetlen megmutatkozási forma és marketingötlet, hogy kedvezményesen lehet októberi színházjegyeket vásárolni, miközben konténernyi szórólapot nyomnak az ember kezébe - jó esetben teszik mindezt színészek jelenlétében, még jobb esetben valamilyen különleges térben, például egy előadás díszletében. Vannak még ízelítőnek koncertek, előadásrészletek a szórólapokról ránk pislogó produkciókból.
Azért akadnak igazán jó ötletek, főleg gyerekfronton, a Budapest Bábszínházban például lehetett bábozni, ördögöket célba dobással mosolygóssá tenni, vagy tekegolyóval elkedvetleníteni, máshol meg játszóházat, mesedélutánt tartottak. A Fügénél saját mintás kitűzőt lehetett gyártani, miközben az ember a Jurányi színházi kínálatával kapcsolatos kérdésekre próbált válaszolni, szintén tábla és kréta segítségével. Jó lenne az ilyen ötleteket még hosszasan sorolni.
Andrássy út, szeptember 22.