Huszonnégy évvel a Margit híd elkészülte után adták át a szigetre vezető szárnyhídját, amelynek a szerkezete ma is változatlan. Még a németek sem tudták felrobbantani.
A kalapácsos embert ábrázoló alkotás nem szimpla dekoráció. Alkotója a Rodin-tanítvány Körmendi Frim Jenő. A második világháborúban találatot kapott házat úgy-ahogy renoválták, 1953-ban a szobrot is rendbe tette valaki.
Az Örs vezér tere 55 év alatt sem tudott megváltozni, hiába épült három áruház, modern buszvégállomás, hiába jelentek meg halk, alacsonypadlós villamosok.
Az úgynevezett MUV-szerelvényekről azt írták a rajongók, hogy: „Összességében véve meglehetősen komfortos járművek jöttek létre a program során, melynek sajnálatos módon nem lett folytatása.”
A Batthyány téri vásárcsarnokban 1975-ben átadott szupermarket a maga 5400 négyzetméteresnél nagyobb, légkondicionált vásárlóterével kétségkívül modernnek számított a korszakban.
Tavaly is Európa legnagyobb tűzijátékát hirdették meg, idén sem lesz kisebb az augusztus 20-i show. Pedig nemcsak drága, de környezetszennyező is, és különösen érintheti a Margitszigetet.
Azon kevés 1960-as években épült, jól sikerült középületeink egyike, amelyek biztonságban érezhetik magukat annak ellenére is, hogy 2021-ben két épületet lebontottak a szomszédságában.
A közlekedési balesetek áldozatainak emlékművét eredetileg a Clark Ádám térre szánták, végül a Flórián téren állították fel. Ott viszont egész egyszerűen elveszik a hatalmas parkban.
Mire a teljes kommunista hatalomátvétel megtörtént, mindössze egy olyan köztéri műalkotás maradt a téren, amely a háború előtt készült. A rendszerváltás után aztán újból rátelepedett a térre az emlékezetpolitika.
A rossz hírű Újépület, a Tőzsdepalota, irredenta szoborcsoport, Nagy-Magyarország és Csonka-Magyarország virágágyásban - áttekintjük Budapest egyik legjelentősebb terének történetét. Első rész.
A János-hegy és a Zugliget közötti személyszállító drótkötélpályát 1970. augusztus 20-án adták át, 1977-től üzemelteti a BKV. Tervek már sokkal, de sokkal korábban, még az 1930-as években voltak rá.
Az 1969-ben átadott Rottenbiller utcai felüljáró végzetes tájsebet ejtett a Baross téren. Építését hiába előzték meg viták, a korábban hatsávossá vált Rákóczi út sztrádajellegét is erősítette.