Kitalálta a kormány, hogyan kezelje a nyári dugókat az M7-es autópályán

  • narancs.hu
  • 2019. július 16.

Lokál

Némi fejlesztés útján alkalmassá tennék a leállósávot a folyamatos haladásra.

Egy háttérbeszélgetésen mondta el Mosóczi László, a közlekedési tárca államtitkára, hogy egy informatikai fejlesztés segítségével alkalmassá lehetne tenni az autópályák leállósávját a folyamatos haladásra – írja a kormánypárti napilap.

Így jelentősen bővíteni lehetne az M7-es autópálya kapacitását a legforgalmasabb időszakokban, akár a nyári hétvégéken is. Minden héten arról szólnak ilyen tájt a közlekedési hírek, hogy a sztrádán pénteken és szombaton a Balaton, vasárnap a főváros felé vezető úton hatalmas a zsúfoltság, gyakoriak a dugók és a balesetek.

Ennek az oka, hogy az autópályák áteresztő képessége normál esetben óránként 1200 jármű, 1700 a még éppen eltűrhető mérték sávonként, ehhez képest a nyári hétvégi csúcsban a pályára felhajtó járművek száma elérheti a 4000-et is.

A Magyar Nemzet szerint a forgalom növekedésére a kormány az infrastruktúra fejlesztésével reagál, azonban a sávbővítésnek a beruházási források észszerű elosztása mellett a közlekedésszervezési szempontok is határt szabnak.

Bár korábban tervezték az M7-es bővítését az M0-s és Székesfehérvár között, ez már nincs napirenden, mert ennek a vonalnak az átlagos éves forgalmi terhelése állítólag meg sem közelíti a kritikus mértéket. A balatoni hétvégék száma alig több mint fél tucat, szezonon kívül pedig jóval enyhébb a terhelés.

Figyelmébe ajánljuk

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.

Huszein imám mártíromsága

Az Izrael és Irán között lezajlott tizenkét napos háború újra rádöbbentette a régió népeit: új közel-keleti hatalmi rend van kialakulóban. Az egyre élesebben körvonalazódó kép azonban egyre többeket tölt el félelemmel.

„A lehetőségek léteznek”

Úgy tűnik, hogy az emberi történelem és politika soha nem fog megváltozni. Kőbalta, máglyán égő „eretnekek”, százéves háborúk, gulágok… Vagy­is mi sohasem fogunk megváltozni. Reménytelen.

Taxival Auschwitzba

Idén áprilistól a francia közszolgálati televízió közel kilenc­órányi dokumentumfilm-folyamban mutatta be azt a három történelmi pert, amelyek során 1987 és 1998 között a náci kollaboráns Vichy-rezsim egykori kiszolgálóinak kellett számot adniuk bűneikről. A három film mindegyike más-más oldalról mutatja be a megszállás időszakát. A YouTube-on is hozzáférhető harmadiknak van talán a leginkább megszívlelendő tanulsága.

Lábujjhegyen

A hízelgéseknek, a geopolitikai realitásoknak és a szerencsének köszönhetően jól zárult a hágai NATO-csúcs. Azonban az, hogy a tagállamok vezetői jól tudják kezelni az Egyesült Államok elnökének egóját, nem a transzatlanti kapcsolatok legszilárdabb alapja.

Milliókat érő repedések

Évekig kell még nézniük a tátongó repedéseket és leváló csempéket azoknak a lakóknak, akik 2016-ban költöztek egy budafoki új építésű társasházba. A problémák hamar felszínre kerültek, most pedig a tulaj­donosok perben állnak a beruházóval.

Egyenlőbbek

Nyilvánosan megrótta Szeged polgármestere azokat a képviselőket – köztük saját szövetségének tagjait –, akik nem szavazták meg, hogy a júliustól érvényes fizetésemelésük inkább a szociális alapba kerüljön. E képviselők viszont azt szerették volna, hogy a polgármester és az alpolgármesterek bérnövekménye is közcélra menjen.

Pillanatnyi nehézségek

Gyors viták, vetélkedő erős emberek, ügynöközés és fele-fele arányban megosztott tagság: megpróbáltuk összerakni a szép reményekkel indult, de a 2026-os választáson a távolmaradás mellett döntő liberális párt történetét.