Egy háttérbeszélgetésen mondta el Mosóczi László, a közlekedési tárca államtitkára, hogy egy informatikai fejlesztés segítségével alkalmassá lehetne tenni az autópályák leállósávját a folyamatos haladásra – írja a kormánypárti napilap.
Így jelentősen bővíteni lehetne az M7-es autópálya kapacitását a legforgalmasabb időszakokban, akár a nyári hétvégéken is. Minden héten arról szólnak ilyen tájt a közlekedési hírek, hogy a sztrádán pénteken és szombaton a Balaton, vasárnap a főváros felé vezető úton hatalmas a zsúfoltság, gyakoriak a dugók és a balesetek.
Ennek az oka, hogy az autópályák áteresztő képessége normál esetben óránként 1200 jármű, 1700 a még éppen eltűrhető mérték sávonként, ehhez képest a nyári hétvégi csúcsban a pályára felhajtó járművek száma elérheti a 4000-et is.
A Magyar Nemzet szerint a forgalom növekedésére a kormány az infrastruktúra fejlesztésével reagál, azonban a sávbővítésnek a beruházási források észszerű elosztása mellett a közlekedésszervezési szempontok is határt szabnak.
Bár korábban tervezték az M7-es bővítését az M0-s és Székesfehérvár között, ez már nincs napirenden, mert ennek a vonalnak az átlagos éves forgalmi terhelése állítólag meg sem közelíti a kritikus mértéket. A balatoni hétvégék száma alig több mint fél tucat, szezonon kívül pedig jóval enyhébb a terhelés.