Mostantól talált tárgyként kezeli Erzsébetváros a parkoló rollereket

  • narancs.hu
  • 2020. január 21.

Lokál

A kerület a helyzet normalizálására törekszik.

Budapest szemmel láthatóan se lenyelni, se kiköpni nem tudja az elektromos rollereket: az ilyen járművek gombamód szaporodtak a közelmúltban, egyelőre viszont mégsem pattannak át az emberek tömegesen  négyről két kerékre - vagyis az autós forgalom számottevően nem csökkent miattuk. Az e-rollereknek vannak hívei (ilyen Vitézy Dávid) és ellenzői (ilyenek azok a járókelők, akik nem használják őket, ám lépten-nyomon beléjük botlanak a járdákon) - abban viszont mindketten egyetértenek, hogy szükség lenne egy egységes szabályozásra a járművek használatát illetően. Pintér Sándor segédmotoros kerékpárnak, más gyalogos eszköznek tekinti a rollereket - és arra is van példa, hogy egyszerűen kitiltják őket, ez történt például Prágában, vagy a Kossuth téren.

Sajátos megoldással állt elő az erzsébetvárosi önkormányzat: a kerület honlapja szerint mostantól összegyűjtik és talált tárgyként kezelik a rollereket, amelyeknek egészen addig gondoskodnak őrzéséről, amíg a jogosult nem jelentkezik értük.

"Ezzel az intézkedéssel a helyzet normalizálása törekszünk, és egyben szeretnénk felhívni a figyelmet a közösséggel folytatott párbeszéd fontosságára. Arra, hogy még egy forradalmian új, sokak körében népszerű szolgáltatás bevezetése előtt is konzultálni kell az adott terület lakóival, használóival, hogy az újdonság nem zavarja-e őket, nem okoz-e gondot a mindennapi életükben." - magyarázzák.

Via Index

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."