Psota Irén emlékparkot nyitnak a 8. kerületben

  • MTI
  • 2021. május 10.

Lokál

A legendás színésznő egykori szülőhelyén.

Zöld közösségi térrel bővül Józsefváros a Szigony utca és a Tömő utca találkozásánál a Corvin Innovation Campus irodafejlesztés keretében; az emlékparkot Psota Irénről, a nemzet színészéről nevezik el. A lombos fákkal, különleges vízjátékkal és közösségi funkciókkal ellátott zöldövezet várhatóan jövő ősszel nyílik meg. Az épület körül futó Apáthy István utca árnyas fasorral, kiszélesített járdákkal és modern lámpákkal frissíti fel a környék látványát. - olvasható az ingatlanfejlesztő cégcsoport MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében.

A Corvin Innovation Campus irodaház a Corvin Sétány közvetlen közelében, a Szigony utca, Tömő utca, Apáthy István utca és Balassa utca által határolt területen épül. A komplexum főbejáratánál valósítja meg a fejlesztő a több mint 1500 négyzetméteres emlékparkot, amelyet a Tömő utcában született Psota Irén, kétszeres Kossuth-díjas, Jászai Mari-díjas, érdemes és kiváló művészről, a nemzet színészéről neveznek el.

 A Psota Irén emlékpark fákkal, trópusi faanyagból készült ülőhelyekkel, közösségi funkciókkal valósul meg. A sokoldalú, színpadon és filmen egyaránt sikeres színésznő tiszteletére egy emléktárgyat is elhelyeznek a helyszínen. A terület központi eleme egy vízjátékkal kialakított találkozóhely lesz. A vízjáték téliesíthető, így ősztől a hideg hónapokban műalkotásként díszíti a bejárathoz vezető utat. Az új emlékparkban színes növénytakaró, cserjék és árnyékot adó lombos fák teszik a járókelők számára természetközelivé a környéket. A csaknem 30 ezer négyzetméter irodaterületű Corvin Innovation Campus első üteme várhatóan 2022 őszére, míg a második fázis 2023 harmadik negyedévére készül el.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.