A Beatles nyomába ered a Foo Fighters: filmet készítenek saját magukról

  • narancs.hu
  • 2021. november 9.

Mikrofilm

A Stúdió 666 horrorvígjáték lesz, amelyben a banda tagjai saját magukat alakítják majd.

A Foo Fighters legutóbbi stúdióaluma, a Medicine at Midnight idén februárban jelent meg. A Nirvana egykori dobosa, Dave Grohl által 1994-ben alapított rockbanda azonban máris bejelentette következő projektjét, mely nagy meglepetésre egy film lesz. Nem egy manapság divatos zenés dokura, maratoni hosszúságú videóklipre vagy koncertfilmre kell gondolni, hanem egy igazi, régivágású mozira.

A Studio 666 nevű projektet ugyanis széles körű, filmszínházas forgalmazásra szánják, már jövő év elejétől. A sztori szerint ebben a banda elvonul egy kísértetjárta kastélyba, hogy rögzítsék következő albumjukat, ám a zenélés helyet Grohlnak és társainak természetfeletti erőkkel kell megküzdeniük, ami nemcsak a tervezett lemezt, de az életüket is veszélybe sodorja. Mindezt pont olyan komolyan kell venni, ahogy hangzik – a műfaj ugyanis horrorkomédia lesz.

A rendező az a BJ McDonnel, aki a Balta 3. nevű, hasonló műfajú moziról és Slayer kisvideókról volt ismert; utóbbiakat összefűzve született meg a Slayer: The Repentless Killogy nevű rövidfilm. A banda közleményében a Studio 666-ot old school zenekaros filmnek nevezte, olyan darabokat említve referenciaként, mint a Beatles 1965-ös Help!-je, a The Monkees 1968-as Headje, vagy épp a Kiss Meets the Phantom of the Park 1978-ból. A moziban a zenekar tagjai mellett valódi színészek is feltűnnek majd, mint például Will Forte (Nebraska, Az utolsó ember a földön), Jeff Garlin (A Goldberg család, Oviapu), vagy Jenna Ortega (A zűr közepén, Igen nap).

A már emlegetett Beatles tagjai annak idején több filmben is feltűntek magukat alakítva. Ezek közül a leghíresebb talán az Egy nehéz nap éjszakája című klasszikus Richard Lester rendezésében. Manapság azonban inkább az olyan zenés életrajzi filmeknek van nagy keletjük, mint a Bohém rapszódia, vagy a Rocketman. Szintén szaporodnak a zenés örökségfilmszerű musicalek, amikor a teljes sztori egy-egy együttes zenéi vagy hatása köré rendeződik: a folytatást is megélt Mamma Mia óta megszületett már a Beatles-inspirálta Yesterday, vagy a Bruce Springsteen-fémjelezte Vakító fény is. Azt, hogy a Studio 666-ban felcsendül-e majd az Everlong, a The Pretender vagy a Best of You, egyelőre nem tudni.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

 

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.