A Breaking Bad-Totál szívás ma már ott van minden idők legjobb sorozatai között – sőt, főhőseiből turistalátványosság vált –, sokáig azonban nem volt több egy lassú égésű drámánál, amit csak kevés, lelkes néző követett az egyik amerikai kábelcsatornán. Ahhoz, hogy ennyien felfigyeltek rá, és a kritikusok mellett a nézők is a vállukra vették, az is kellett, hogy felkerüljön a Netflixre. Milliók kezdtek rajongani a drogbizniszbe vágó tanár történetéért; az alkotó, Vince Gilligan szerint ennek köszönhető, hogy a sorozatot nem kaszálták el, az utolsó évadaira pedig már a legnézettebbé vált. Sőt, az El Camino nevű spinoff már kifejezetten a Netflixre érkezett.
És hogy mindebből az eszeveszett sikerből hogyan részesültek a főszereplők? Leginkább sehogy. „Semmit nem kaptam a Netflixtől a Breaking Badért, amit őszintén szólva alig tudok elhinni” – nyilatkozta a Jesse Pinkmant alakító Aaron Paul. „A sorozatok örök életet élnek a streamingeken, ahol újra és újra felkapják őket. Nemrég láttam, hogy a Breaking Bad újra a legnézettebbek között van a Netflixen, amit meg is értek. A legtöbb streamingplatform tisztában van vele, hogy egyszerűen nem fizeti meg az embereket – itt az ideje felszólalni ez ellen” – fogalmazott, utalva az amerikai színészek most is folyó sztájkjára. Míg ugyanis a hagyományos csatornák részesedést, úgynevezett residualt fizetnek egy-egy műsor sikere, ismétlései és újrajátszása után, a streamingeknél nincs ilyen gyakorlat: hiába írta meg valaki az egész világot letaroló Nyerd meg az életedet, szerepelt a világsikerű Stranger Thingsben, vagy épp a Breaking Badben, a streamingplatformok a siker és nézettség után sem fizetnek.
Az amerikai forgatókönyvírók sztrájkját ebben és ebben, a színészekét ebben a cikkünkben mutattuk be.