Nem sokkal azután, hogy kölcsönadta saját sorozatait a Netflixnek, az HBO egy tőlük lesett trükkel is előáll: bevezeti saját platformján a Top 10-es listákat a sorozatok és filmek tekintetében.
A Netflix még 2020-ban jött elő toplistáival. A streamingplatformok ugyan szégyentelenül monitorozzák a felhasználók minden egyes kattintását, az adatokat és nézettségeket azonban hétpecsétes titokként őrzik – csak akkor állnak elő velük, ha dicsekedni akarnak. Sokáig a top 10-es listáikról sem lehetett tudni semmit – például azt sem, milyen metrika alapján kerülnek rá a tartalmak –, így tehát nem volt ez más, mint egyszerű marketingeszköz, amelynek segítségével még hatékonyabban tolhatják képünkbe legújabb műsoraikat. Két éve aztán bővítettek a listán, de sokkal több így sem derült ki a hogyanról.
Az HBO saját próbálkozásának ugyanez a célja: szeretnék, ha még több figyelem irányulna az újdonságaikra, amelyek bizony könnyen elvesznek a platform útvesztőiben. Saját számításaik csak azokat a sorozatokat veszik latba a listára kerüléskor, amelyekhez új epizód érkezett az elmúlt 6 hétben; valamint azokat a filmeket, amelyek nyolc héten belül kerültek fel a platformra. A hagyományos HBO vagy Discovery nézettsége nem számít bele a listába (az HBO-t birtkoló Warner Bros. és a Discovery idén olvadt össze, erről és az HBO streamingplatformjának sorsáról erről a cikkünkben írtunk bővebben). Nézettségméréskor azok az önálló profilok számítanak, amelyek legalább két percig nézték az adott műsort, a listát pedig naponta frissítik. A Netflix a legutóbbi ráncfelvarrásig, azaz 2020 januárja és 2021 októbere között ugyancsak a kétperces nézési ablakkal számolt – ma már saját „nézettség”-et (views) mérnek, amely az adott film vagy sorozat összes nézett óráját osztja el a játékidejével, majd kerekíti 100 000-re. A legelterjedtebb hagyományos nézettségméréssel foglalkozó cég, a Nielsen immár ugyancsak méri a streamingfogyasztást, ők a tévén keresztül történő összes nézett percet számítják minden két éves vagy attól idősebb néző esetében. Az Amazon Prime és az AppleTV+ toplistájáról egyelőre semmit nem tudni.
Az HBO toplistájának debütálásakor a legnézettebb sorozat a Hard Knocks című amerikaifocis sport reality-doku volt, amit a Szex és New York-spinoff És egyszer csak… és a Győzelmi sorozat: A Lakers dinasztia felemelkedése követett. A filmeknél a dobogó legfelső fokára az NFT-vé váló Flash-A Villám állhatott, amit az ugyancsak amerikaifocis dokumentumfilm, a BS High, valamint Will Ferrell és Kevin Hart 2015-ös komédiája, a Keményítőkúra követ.
Mindez egyelőre csak a tengerentúlon érhető el, ahol az HBO Max egy ideje már csak MAX-ként fut – hogy itthon mikor jelennek meg a toplisták, egyelőre nem tudni.