Film

A búcsú

  • - kg -
  • 2020. március 13.

Mikrofilm

Amikor a Kínában élő nagyi halálos beteg lesz, de őt magát nem avatják be a helyi szokásoknak megfelelően a diagnózisba, a család Amerikába szakadt része elmegy az óhazába, hogy elbúcsúztassák a mit sem sejtő, kedélyes haldoklót. Remek alkalom erre egy sebtében összehívott esküvő két, a gondolattól nem túl lelkes fiatal között, de a sürgető diagnózis szentesíti a könnyeket nyeldeklő családot felvonultató eseményt. Csak a nagyi meg ne tudja – ez tehát az alapszitu, ehhez jönnek a kínai–amerikai kulturális különbségek, és ehhez jön még Akwafina. A friss Golden Globe-díjas rapper a nagyi New Yorkban cseperedett unokája – szoros, szeretetteljes telefonkapcsolat köti össze őket Csangcsun és Chinatown között. Mígnem jön a dramaturgiai mígnem.

A puszta tény, hogy a jótékony hazugság valóban megesett Lulu Wang rendező családjában, kedves kis érdekességnek elmegy, de filmészeti szempontból nem garancia semmire. A szakszerűség már inkább, ami itt nem szitokszó, a lelketlen iparosság szinonimája, épp ellenkezőleg: a szívvel-lélekkel végzett iparosságé. Azé a profizmusé, ami nem terem meg minden hollywoodi pálmán: Wang kicentizte azt a távolságot, amelyből, ha akarom, édes kis kínás-turistás mesketét látok, ha akarom, egy saját nagyszülő elvesztését, az univerzális megrendülést látom, esetleg mindkettőt. A választható verziók mindegyike könnyen csúszik, kellemes érzéseket hagy maga után, és mindegyikben felbukkan egy remek epizodista, úgy hívják, Tzi Ma. Hollywood a távol-keleti generálisokra szokta igénybe venni, de Lulu Wang meglátta benne az apát.

Forgalmazza az ADS Service

 

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.