Film

A búcsú

  • - kg -
  • 2020. március 13.

Mikrofilm

Amikor a Kínában élő nagyi halálos beteg lesz, de őt magát nem avatják be a helyi szokásoknak megfelelően a diagnózisba, a család Amerikába szakadt része elmegy az óhazába, hogy elbúcsúztassák a mit sem sejtő, kedélyes haldoklót. Remek alkalom erre egy sebtében összehívott esküvő két, a gondolattól nem túl lelkes fiatal között, de a sürgető diagnózis szentesíti a könnyeket nyeldeklő családot felvonultató eseményt. Csak a nagyi meg ne tudja – ez tehát az alapszitu, ehhez jönnek a kínai–amerikai kulturális különbségek, és ehhez jön még Akwafina. A friss Golden Globe-díjas rapper a nagyi New Yorkban cseperedett unokája – szoros, szeretetteljes telefonkapcsolat köti össze őket Csangcsun és Chinatown között. Mígnem jön a dramaturgiai mígnem.

A puszta tény, hogy a jótékony hazugság valóban megesett Lulu Wang rendező családjában, kedves kis érdekességnek elmegy, de filmészeti szempontból nem garancia semmire. A szakszerűség már inkább, ami itt nem szitokszó, a lelketlen iparosság szinonimája, épp ellenkezőleg: a szívvel-lélekkel végzett iparosságé. Azé a profizmusé, ami nem terem meg minden hollywoodi pálmán: Wang kicentizte azt a távolságot, amelyből, ha akarom, édes kis kínás-turistás mesketét látok, ha akarom, egy saját nagyszülő elvesztését, az univerzális megrendülést látom, esetleg mindkettőt. A választható verziók mindegyike könnyen csúszik, kellemes érzéseket hagy maga után, és mindegyikben felbukkan egy remek epizodista, úgy hívják, Tzi Ma. Hollywood a távol-keleti generálisokra szokta igénybe venni, de Lulu Wang meglátta benne az apát.

Forgalmazza az ADS Service

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.