Tévétorrent

A Confession

Mikrofilm

Jeff Pope sorozata igaz történeten alapul: 2011-ben egy taxisofőr brutálisan megerőszakolta és megölte a 22 éves Sian O’Callaghant Wiltshire-ben, majd holttestét egy mezőn rejtette el. Hogy elkaphassa a férfit, az üggyel megbízott nyomozó, Steve Fulcher megszegte a rendőrségi és kihallgatási protokollt – s közben egy másik, régebbi gyilkosságra is fény derült. Ám a szabálytalanságok miatt a taxisofőrt csak nagy nehézségek árán ítélték el, a második gyilkossággal meg sem tudták vádolni, és Fulcher az állását is elveszítette.

Pope mégsem a megejtően hétköznapi nyomozót helyezi a középpontba (az ilyen figuráknak Martin Freeman a specialistája és most is jó), hanem gyásztól sújtott családokat. A feszültség kevésbé a fordulatokból és a tempóból, mint inkább a fokozatos építkezésből fakad: vérfagyasztó látni, ahogy az aggódó családban tudatosul, hogy a lányuk sosem jön haza, ahogy a két áldozat nagyon eltérő karakterű anyja felismeri a hasonlóságot a másikkal, de gyászuk eltorzítja kapcsolódásukat (Siobhan Finneran és Imelda Staunton kétféle hangnemben, de egyforma keménységgel játszanak) és ahogy idegőrlő aprólékossággal zajlik a rendőri munka. Pope minden véres részletet kihagy: csak sebezhető férfiak és a veszteségtől elgyötört, de makacsul kitartó hétköznapi nők maradnak, akiket a közös tragédia sodor nem mindennapi helyzetbe. A dokumentarista szándéknak ugyan áldozatul esik a képi szépség (sok a reszkető zoom és a kiegyensúlyozatlan beállítás) és a drámai feszültség, de az alaposság és az alázatos színészi játék elnyeri majd a türelmes nézők tetszését.

 

Figyelmébe ajánljuk

Miért nem akar tűzszünetet Orbán Ukrajnában?

A miniszterelnök megtorpedózta az Ukrajnával kapcsolatos uniós nyilatkozatot, magyarázata enyhén szólva zavaros és ellentmondásos. Ha pénteken Alaszkában Trump fejében a szilvakompót éppen olyan irányba billenne, amely a szilárd európai állásponthoz közeli, akkor egyre komolyabban tétetik fel a kérdés: valójában ki akarja a háború folytatását?

Holt lelkek társasága

  • - turcsányi -

A gengszterfilm halott, halottabb már nem is lehetne. De milyen is lehetne a gengszterfilm? Nyugdíjas? Persze, hogy halott.

Kaptunk vonalat

Napjainkban mindannyiunk zsebében ott lapul minimum egy okostelefonnak csúfolt szuperszámítógép, és távoli emléknek tűnik ama hőskor, amikor a mai szórakoztatóelektronikai csúcsmodelleknél úgymond butább, de valójában nagyon is okos és rafinált eszközök segítségével értük el egymást.

Bobby a zuhany alatt

Úgy kezdődik minden, mint egy Rejtő-regényben. Gortva Fülöp, akit délvidéki szülőföldjén „Fulop”-nek anyakönyveztek, és akit idegen földön mindenki (angol vagy francia kiejtéssel) Philippe-nek szólít, de magát leginkább a becenevén, Golyóként határozza meg, Pocok gúnynévvel illetett barátjával Miamiban – pontosabban az attól kissé északra fekvő Fort Lauderdale kikötőjében – felszáll a Fantastic Voyage luxushajóra.

„Ez a háború köde”

Egyre többen beszélnek Izrael gázai hadműveleteiről népirtásként, de a szó köznapi használata elfedi a nemzetközi jogi fogalom definíció szerinti tartalmát. A szakértő ráadásul úgy véli, ha csak erről folyik vita, szem elől tévesztjük azokat a háborús bűnöket és jogsértéseket, amelyek éppúgy a palesztin emberek szenvedéseit okozzák.