A Facebook feladni látszik a sorozat-harcot

  • Szabó Ádám
  • 2020. január 22.

Mikrofilm

Van valami, amibe az ő bicskájuk is beletört.

Ma már az is tisztában van azzal, hogy a sorozatok aranykorát éljük, aki az elmúlt pár évet egy földalatti bunkerben töltötte – a kínálat sokszínűségéről sokat elárul, hogy egy hasonló alaptörténetű sorozat négy évadig hatalmas sikerrel futott a Netflixen.

A cég legalább akkora egyeduralkodó a streamingek piacán, mint a Disney a stúdiók között – míg azonban utóbbit megszorítani sem tudja senki, a Netflix egyre nagyobb konkurenciával kénytelen szembesülni: elindult a Disney Plus, az AppleTv+, nemsokára pedig startol az NBC és az HBO saját online tékája is.

Míg a platformok többsége egymásra licitál a berendelt műsorok, sorozatok számában, az elköltött dollármilliókban, az egyik szereplő mégis hátrébb lép az öldöklő streaming-harcból. A Facebook Watch két sorozatát is elkaszálta.

Jelenet a Sorry for your loss című filmből

Jelenet a Sorry for your loss című filmből

 

 

A Sorry for your loss című, Elizabeth Olsen főszereplésével készült drámából két évad készült; a kritikusok szerették és a nézőszámai sem voltak rosszak – a fejesek mégis úgy döntöttek, nem éri meg a befektetést. Hasonlóan járt a Limetown nevű, Jessica Bielt felvonultató krimi, ami egy évad után fejeződik be. A Facebook a Youtube-hoz hasonlóan valójában

soha nem tudott számottevő szereplővé válni

a sorozatiparban – utóbbi ráadásul már tavaly elkezdte leépíteni a saját gyártású műsorait. A Facebooknak azért még maradt eredeti tartalma, ezek viszont inkább könnyedebb hangvételű talkshow-k, melyeket könnyebb megemészteni a hírfolyam-görgetés mellett, mint a halálról és gyászról szóló Sorry for your loss-t.

Nagy sikerrel fut például a Jada Pinket Smith nevével fémjelzett Red Table Talk, hamarosan pedig az egyik legismertebb amerikai műsorvezető, Steve Harvey is saját műsort kaphat majd. A már megköttetett szeződések értelmében a The Birch című negyedórás horrorsorozat készítői is további tartalmakat gyártanak majd a Facebookra – teljes kivonulásról tehát egyelőre nincs szó, de a nyilatkozatok szerint óriási befektetések és sorozat-berendelések egy ideig nem várhatóak a közösségi oldaltól.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.