A Facebook feladni látszik a sorozat-harcot

  • Szabó Ádám
  • 2020. január 22.

Mikrofilm

Van valami, amibe az ő bicskájuk is beletört.

Ma már az is tisztában van azzal, hogy a sorozatok aranykorát éljük, aki az elmúlt pár évet egy földalatti bunkerben töltötte – a kínálat sokszínűségéről sokat elárul, hogy egy hasonló alaptörténetű sorozat négy évadig hatalmas sikerrel futott a Netflixen.

A cég legalább akkora egyeduralkodó a streamingek piacán, mint a Disney a stúdiók között – míg azonban utóbbit megszorítani sem tudja senki, a Netflix egyre nagyobb konkurenciával kénytelen szembesülni: elindult a Disney Plus, az AppleTv+, nemsokára pedig startol az NBC és az HBO saját online tékája is.

Míg a platformok többsége egymásra licitál a berendelt műsorok, sorozatok számában, az elköltött dollármilliókban, az egyik szereplő mégis hátrébb lép az öldöklő streaming-harcból. A Facebook Watch két sorozatát is elkaszálta.

Jelenet a Sorry for your loss című filmből

Jelenet a Sorry for your loss című filmből

 

 

A Sorry for your loss című, Elizabeth Olsen főszereplésével készült drámából két évad készült; a kritikusok szerették és a nézőszámai sem voltak rosszak – a fejesek mégis úgy döntöttek, nem éri meg a befektetést. Hasonlóan járt a Limetown nevű, Jessica Bielt felvonultató krimi, ami egy évad után fejeződik be. A Facebook a Youtube-hoz hasonlóan valójában

soha nem tudott számottevő szereplővé válni

a sorozatiparban – utóbbi ráadásul már tavaly elkezdte leépíteni a saját gyártású műsorait. A Facebooknak azért még maradt eredeti tartalma, ezek viszont inkább könnyedebb hangvételű talkshow-k, melyeket könnyebb megemészteni a hírfolyam-görgetés mellett, mint a halálról és gyászról szóló Sorry for your loss-t.

Nagy sikerrel fut például a Jada Pinket Smith nevével fémjelzett Red Table Talk, hamarosan pedig az egyik legismertebb amerikai műsorvezető, Steve Harvey is saját műsort kaphat majd. A már megköttetett szeződések értelmében a The Birch című negyedórás horrorsorozat készítői is további tartalmakat gyártanak majd a Facebookra – teljes kivonulásról tehát egyelőre nincs szó, de a nyilatkozatok szerint óriási befektetések és sorozat-berendelések egy ideig nem várhatóak a közösségi oldaltól.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

A belülről bomlasztók

Fideszes alkalmazottak sopánkodnak, hogy ejnye, ejnye, nem vigyáz a Tisza Párt a szimpatizánsai adataira! A mostani adatszivárgási botrányt alaposan felhabosítva tálalja a kormánypárti közeg, a Tisza cáfol, hogy valóban kerültek ki valós adatok, de azokat más módon is beszerezhették fideszes körök.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le a figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.