A Facebook feladni látszik a sorozat-harcot

  • Szabó Ádám
  • 2020. január 22.

Mikrofilm

Van valami, amibe az ő bicskájuk is beletört.

Ma már az is tisztában van azzal, hogy a sorozatok aranykorát éljük, aki az elmúlt pár évet egy földalatti bunkerben töltötte – a kínálat sokszínűségéről sokat elárul, hogy egy hasonló alaptörténetű sorozat négy évadig hatalmas sikerrel futott a Netflixen.

A cég legalább akkora egyeduralkodó a streamingek piacán, mint a Disney a stúdiók között – míg azonban utóbbit megszorítani sem tudja senki, a Netflix egyre nagyobb konkurenciával kénytelen szembesülni: elindult a Disney Plus, az AppleTv+, nemsokára pedig startol az NBC és az HBO saját online tékája is.

Míg a platformok többsége egymásra licitál a berendelt műsorok, sorozatok számában, az elköltött dollármilliókban, az egyik szereplő mégis hátrébb lép az öldöklő streaming-harcból. A Facebook Watch két sorozatát is elkaszálta.

Jelenet a Sorry for your loss című filmből

Jelenet a Sorry for your loss című filmből

 

 

A Sorry for your loss című, Elizabeth Olsen főszereplésével készült drámából két évad készült; a kritikusok szerették és a nézőszámai sem voltak rosszak – a fejesek mégis úgy döntöttek, nem éri meg a befektetést. Hasonlóan járt a Limetown nevű, Jessica Bielt felvonultató krimi, ami egy évad után fejeződik be. A Facebook a Youtube-hoz hasonlóan valójában

soha nem tudott számottevő szereplővé válni

a sorozatiparban – utóbbi ráadásul már tavaly elkezdte leépíteni a saját gyártású műsorait. A Facebooknak azért még maradt eredeti tartalma, ezek viszont inkább könnyedebb hangvételű talkshow-k, melyeket könnyebb megemészteni a hírfolyam-görgetés mellett, mint a halálról és gyászról szóló Sorry for your loss-t.

Nagy sikerrel fut például a Jada Pinket Smith nevével fémjelzett Red Table Talk, hamarosan pedig az egyik legismertebb amerikai műsorvezető, Steve Harvey is saját műsort kaphat majd. A már megköttetett szeződések értelmében a The Birch című negyedórás horrorsorozat készítői is további tartalmakat gyártanak majd a Facebookra – teljes kivonulásról tehát egyelőre nincs szó, de a nyilatkozatok szerint óriási befektetések és sorozat-berendelések egy ideig nem várhatóak a közösségi oldaltól.

Figyelmébe ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.