Ma már az is tisztában van azzal, hogy a sorozatok aranykorát éljük, aki az elmúlt pár évet egy földalatti bunkerben töltötte – a kínálat sokszínűségéről sokat elárul, hogy egy hasonló alaptörténetű sorozat négy évadig hatalmas sikerrel futott a Netflixen.
A cég legalább akkora egyeduralkodó a streamingek piacán, mint a Disney a stúdiók között – míg azonban utóbbit megszorítani sem tudja senki, a Netflix egyre nagyobb konkurenciával kénytelen szembesülni: elindult a Disney Plus, az AppleTv+, nemsokára pedig startol az NBC és az HBO saját online tékája is.
Míg a platformok többsége egymásra licitál a berendelt műsorok, sorozatok számában, az elköltött dollármilliókban, az egyik szereplő mégis hátrébb lép az öldöklő streaming-harcból. A Facebook Watch két sorozatát is elkaszálta.
|
A Sorry for your loss című, Elizabeth Olsen főszereplésével készült drámából két évad készült; a kritikusok szerették és a nézőszámai sem voltak rosszak – a fejesek mégis úgy döntöttek, nem éri meg a befektetést. Hasonlóan járt a Limetown nevű, Jessica Bielt felvonultató krimi, ami egy évad után fejeződik be. A Facebook a Youtube-hoz hasonlóan valójában
soha nem tudott számottevő szereplővé válni
a sorozatiparban – utóbbi ráadásul már tavaly elkezdte leépíteni a saját gyártású műsorait. A Facebooknak azért még maradt eredeti tartalma, ezek viszont inkább könnyedebb hangvételű talkshow-k, melyeket könnyebb megemészteni a hírfolyam-görgetés mellett, mint a halálról és gyászról szóló Sorry for your loss-t.
Nagy sikerrel fut például a Jada Pinket Smith nevével fémjelzett Red Table Talk, hamarosan pedig az egyik legismertebb amerikai műsorvezető, Steve Harvey is saját műsort kaphat majd. A már megköttetett szeződések értelmében a The Birch című negyedórás horrorsorozat készítői is további tartalmakat gyártanak majd a Facebookra – teljes kivonulásról tehát egyelőre nincs szó, de a nyilatkozatok szerint óriási befektetések és sorozat-berendelések egy ideig nem várhatóak a közösségi oldaltól.