A filmiparra is súlyos hatással lehetnek az amerikai abortusztörvények

  • Szabó Ádám
  • 2019. június 1.

Mikrofilm

Menekülnek a produkciók.

A közelmúltban lépett hatályba az Egyesült Államok egyik legszigorúbb abortusztörvénye Mississippiben, de hasonlóra készül több másik állam, így például Kentucky, Ohio és Georgia kormányzója is.

Mindez hatalmas felháborodást váltott ki nemcsak a civil szervezetek, hanem a hollywoodi sztárok körében is: Milla Jovovich saját abortuszának történetével állt elő tiltakozásul, a MeeToo mozgalom egyik arca, Alyssa Milano sztrájkot sürget, Emily Ratajkowski pedig azt tette Instagrammon, amit mindig: levetkőzött, de ezúttal tiltakozása jeléül.

Az abortusztörvény azonban ettől is nagyobb hatást gyakorolhat Hollywoodra: Bob Iger, a Disney feje egy interjúban belengette, hogy ha Georgiában elfogadják a törvényjavaslatot, a cég többet nem forgatna az államban.

„Azt hiszem, nagyon sok hozzánk tartozó ember nem szeretne ott dolgozni, nekünk pedig figyelembe kell vennünk ezt. Egyelőre óvatosan figyeljük az eseményeket” – nyilatkozta Iger.

Georgia a 30 százalékos adókedvezménynek köszönhetően vonzó célpont

a filmes és tévés produkciók számára – 2018-ban 455 mozifilm vagy műsor forgott itt. A Disney is kedveli a helyszínt, itt vették fel a Fekete párduc és a Bosszúállók: Végjáték több jelenetét is.

Ha a világ legnagyobb filmstúdiója valóban kivonulna, az nagyon érzékenyen érintené az állam gazdaságát is. Ráadásul nem ők az egyetlenek: számos projekt, így az Amazon The Power című sorozata vagy a Barb and Star Go to Vista Del Mar című vígjáték alkotói már be is jelentették, hogy inkább más forgatási helyszín után néznek.

A Netflix tovább forgatna Georgiában, amíg el nem fogadják az abortusztörvényt, de készek harcolni az ellen és átgondolják ottani befektetéseik jövőjét.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.