Bosszúállók: Végjáték - egy korszak méltó lezárása

  • - kg -
  • 2019. június 1.

Mikrofilm

A Marvel a popcorn feltalálása óta a legnagyobb üzleti húzást követte el azzal, hogy végeérhetetlen szuperhősfolyamot indított el.

Az előző 21 rész tartalmából: az úgy volt, hogy… de hagyjuk is ezt, a ma születettek is ismerik a sztorit.

A Marvel Cinematic Universe (MCU) a popcorn feltalálása óta a legnagyobb üzleti húzást követte el azzal, hogy egy olyan, végeérhetetlen szuperhősfolyamot indított el, melyben minden content minden contenttel összefügg: a filmek, a tévésorozatok és az MCU-t birtokló Disney-t ügyvezető Bob Iger 65 millió dolláros fizuja.

false

De ne legyünk igazságtalanok, jó ideig izgalommal figyeltük a jobb-rosszabb, de a rivális stúdiók termékeinél mindenképpen átgondoltabb, a való világra és a tehetségekre sem teljesen vak MCU-filmeket.

És igen, a Végjáték egy korszak méltó lezárása, annyiban mindenképpen, hogy azok a sztárok, akik nem írtak alá további 10–20 folytatásra,

ünnepélyes keretek közt lettek kiírva a történetből.

Az, hogy a finálé vagy háromszor kezdődik el és ugyanennyiszer ér véget; hogy a rajongók meghatódottságánál (a szipogó férfiak száma vetítésenként jelentős) csak a szereplők meghatódottsága a nagyobb, és ezt lépten-nyomon (180 percük van rá) ki is fejezik; hogy 21 film és ugyanennyi Armageddon után picit tétnélkülinek tűnik egy újabb világvége egy rajongó szemében – nagyon helyesen – csak szánalmas okoskodás.

Az MCU hatása immár megkérdőjelezhetetlen. Erről sokat mesélhetnének azok a szülők, akiktől minden reggel, akár az ébredés pillanatában, de jóval a kakaó előtt a választ keresik utódaik a mindennél égetőbb kérdésre: most akkor Fekete Párduc vagy Thor ereje a nagyobb?

Forgalmazza a Fórum Hungary

(Kritikánk a Magyar Narancs 2019. május 2-i számában jelent meg.)

Rajongóknak:

 

 

 

 

 

Mindenki másnak:

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.