Tévésorozat

A legszebb dolgok

Mikrofilm

Rendre felmerül a kérdés, hogy mennyire alkalmazhatók saját korunk elvárásai és nézetei más korokra. Nos, A legszebb dolgok hosszabb töprengés nélkül foglal állást: 2020 értékrendjét látjuk viszont az 1950-es évek Rio de Janeirójában, és csodával határos módon egy kellemes, pihe-puha feminista utópiát látunk felépülni.

Maria Luiza karót nyelt, gazdag São Pauló-i családból érkezik a bohém Rióba, hogy férjével éttermet nyisson. Mire megérkezik, a férfinak hűlt helye, lelépett a szeretőjével és a felesége pénzével. Az elkényeztetett Malu egy percet sem dolgozott még életében, és kicsit elveszettnek érzi magát a lüktető, zenétől hangos városban. Ám hamarosan a korabeli brazil társadalom teljes keresztmetszetéből szerez barátokat: egy énekesnői ambíciókat dédelgető trófeafeleséget, egy dolgos és karakán fekete anyát a nyomornegyedből, és egy eszes újságírónőt. Mindhárman sajátos korlátokkal küzdenek a férfiak uralta világban, és egymást segítve sajátos védelmi rendszert alakítanak ki. Együtt megnyitják a Legszebb Dolog nevű bárt, amely anyagi biztonságot ad nekik, és az épp éledező bossa nova keltetője lesz.

A legszebb dolgok a szemnek és a fülnek is simogató: a riói tengerpart lágyan megszűrt kékes-sárgás fényben fürdik, napbarnított férfiak lágy bossa novát énekelnek. De a háttérben már épül a korrupciótól terhes Brazíliaváros, mohó férfiak küzdenek Rio polgármesteri címéért, a favelákban vígan tenyészik tovább az eltörölt rabszolgaság. Ez mind izgalmas, de a sorozat visszahúzódik az egyéni drámák és szenvedélyek menedékébe.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.