Film

A lelőhely

  • 2019. november 17.

Mikrofilm

Bármelyik szakközépiskolai videószakkör háziversenyén jó eséllyel indulna ez a totális outsiderségét büszkén felvállaló amerikai retro sci-fi. Mondjuk az, hogy „sci-fi”, durva sértés a műfajjal szemben. Viszont retro. Egyfelől pont olyan, mint egy ötvenes években készült western: leszálló ág, már csak a klisék tartják össze az aranyásós sztorit, amelyben a védtelen leányka kapzsi apja gyilkosával kénytelen összefogni, hogy megszerezzék a kincset a veszélyes őslakosok és kóborló törvényen kívüliek lakta vad vidéken, s visszaevickéljenek valahogy a civilizációba a zsákmánnyal. Részletkérdés, hogy lóhát helyett űrkapszulában közlekednek és nem Colttal, hanem valami béna űrfegyverrel tüzelnek a különben totál indiánoknak kinéző nem indiánokra. Másfelől meg a film pont olyan, mint egy hetvenes években készült, egzotikus nevű, távoli bolygón játszódó szovjet ifjúsági film. Páfrányok és liánok közt gázolnak a kincskeresők jelmezkölcsönzői szkafanderekben és közben áltudományos hülyeségeket halandzsáznak vérkomolyan, mert egy távoli bolygón így dukál.

Ilyen kondíciókkal paródiát lehetett volna készíteni, de az a gyanúm, hogy a vicces jelenetek nem szándékosan azok. A filmrendezni összeállt haverok nyilván állati jól érezték magukat a röhejes fordulatok és szituációk kiötlése közben, és biztos a forgatáson is nagyon király volt azt kiabálni, hogy „action” meg „cut”, nem is beszélve a jól végzett munka utáni buliról. Nézni a végeredményt viszont eleinte fárasztó, aztán idegesítő, végül az ember már csak a menekülésre tud gondolni.

Forgalmazza a Pannonia Entertainment

 

Neked ajánljuk

Mariupol elesett

  • narancs.hu

Az oroszok közlése szerint az Azovsztal acélmű védői megadták magukat. Közben Harkivban egy  kultúrházat ért bombatalálat.