Film

A lelőhely

  • 2019. november 17.

Mikrofilm

Bármelyik szakközépiskolai videószakkör háziversenyén jó eséllyel indulna ez a totális outsiderségét büszkén felvállaló amerikai retro sci-fi. Mondjuk az, hogy „sci-fi”, durva sértés a műfajjal szemben. Viszont retro. Egyfelől pont olyan, mint egy ötvenes években készült western: leszálló ág, már csak a klisék tartják össze az aranyásós sztorit, amelyben a védtelen leányka kapzsi apja gyilkosával kénytelen összefogni, hogy megszerezzék a kincset a veszélyes őslakosok és kóborló törvényen kívüliek lakta vad vidéken, s visszaevickéljenek valahogy a civilizációba a zsákmánnyal. Részletkérdés, hogy lóhát helyett űrkapszulában közlekednek és nem Colttal, hanem valami béna űrfegyverrel tüzelnek a különben totál indiánoknak kinéző nem indiánokra. Másfelől meg a film pont olyan, mint egy hetvenes években készült, egzotikus nevű, távoli bolygón játszódó szovjet ifjúsági film. Páfrányok és liánok közt gázolnak a kincskeresők jelmezkölcsönzői szkafanderekben és közben áltudományos hülyeségeket halandzsáznak vérkomolyan, mert egy távoli bolygón így dukál.

Ilyen kondíciókkal paródiát lehetett volna készíteni, de az a gyanúm, hogy a vicces jelenetek nem szándékosan azok. A filmrendezni összeállt haverok nyilván állati jól érezték magukat a röhejes fordulatok és szituációk kiötlése közben, és biztos a forgatáson is nagyon király volt azt kiabálni, hogy „action” meg „cut”, nem is beszélve a jól végzett munka utáni buliról. Nézni a végeredményt viszont eleinte fárasztó, aztán idegesítő, végül az ember már csak a menekülésre tud gondolni.

Forgalmazza a Pannonia Entertainment

 

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.