A szomszédban rendez kiállítást a világ egyik legizgalmasabb filmrendezője, Wes Anderson

  • narancs.hu
  • 2018. július 23.

Mikrofilm

Novemberben már mehetünk is a bécsi tárlatára.

Az emberiség legérdekesebb ereklyéit fogja bemutatni bécsi kiállításán Wes Anderson, akit eddig ugyan filmrendezőként ismerhettünk (nemrég össze is szedtük az amerikai filmes legjobb rendezéseit a blogunkon, a Mikrofilmen), de most kurátorként is kipróbálja magát.

Méghozzá nem is messze tőlünk: Anderson a bécsi Kunsthistorisches Museumban rendez tárlatot a libanoni származású Juman Malouffal, a kiállítás címe pedig The Spitzmaus Mummy in a Coffin and Other Treasures from the Kunsthistorisches Museum lesz.

Wes Anderson & Juman Malouf - Spitzmaus Mummy in a Coffin and Other Treasures

Kurator Jasper Sharp spricht über die neue Ausstellung „Wes Anderson and Juman Malouf: Spitzmaus Mummy in a Coffin and Other Treasures from the Kunsthistorisches Museum" - ab 6.11.2018 im Kunsthistorischen Museum Wien.

A kiállítás november elején nyílik majd, és egészen április végéig lesz nyitva.

(via zoom.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.