Film

Álhíres

  • SzSz
  • 2021. március 24.

Mikrofilm

„Akinek van 500 millió barátja, az biztos szerez néhány ellenséget is” – szólt A közösségi háló plakátjának szövege.

Az­óta eltelt több mint tíz év, a Facebookot végleg elfoglalták szüleink és nagyszüleink, a fiatalok exodusa pedig épp a TikTok felé tart. Kiderült viszont, hogy pár millió követő simán összejöhet Instán – ellenlábas pedig csak egy akad: Nick Bilton, a Vanity Fair és egyéb magazinok techújságírója. Ő az, aki tökéletesen tisztában van az Insta­gram és a többi közösségi média, valamint az influenszeripar működésével, ám Álhíres című első filmjében két összetett mondattal rendezi le a kérdést. Nem fogják kitalálni: minden a pénz miatt van!

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.