Dokumentumfilm

Anyáim története  

Mikrofilm

Virág és Nóra úgy döntenek, hogy örökbe fogadnának valakit.

2016-ot írunk, ekkor még azonos nemű párok is örökbe fogadhattak (egyedülállóként). Azóta Orbán Viktor „bezárta ezt a kiskaput”. Tudjuk, ma már csak Novák Katalin családokért felelős tárca nélküli miniszter (ah, már ez a poszt is!) külön engedélyével lehetséges az örökbefogadás az egyedülállók számára. Így, ha tetszik, az Anyáim története akár történelmi filmnek is mondható.

Amúgy a szülővé válás nehézségéről, egy szivárványcsalád kialakulásáról, annak mindennapjairól szól. Eleinte profi home videó, amely bepillantást enged egy leszbikus pár életébe. Ám amikor megérkezik a párhoz a roma kislány, Melissza, megkapó fejlődéstörténet kezdődik. Nóra és Virág azt keresik, hogyan maradhatnak önmaguk úgy, hogy alkalmazkodnak az új élethelyzethez, a gyerekhez. A dolgukat nehezíti, hogy más-más módon tekintenek az anyai szerepre. Ráadásul készülnek elköltözni az országból, ami extra terhet ró mindhármukra. Távozásuk ugyan idealizálva jelenik meg a filmen, de senki nem állítja, hogy Magyarországon ne lehetne szivárványcsaládként élni – azért nyilván nem egyszerű.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.