Dokumentumfilm

Anyáim története  

Mikrofilm

Virág és Nóra úgy döntenek, hogy örökbe fogadnának valakit.

2016-ot írunk, ekkor még azonos nemű párok is örökbe fogadhattak (egyedülállóként). Azóta Orbán Viktor „bezárta ezt a kiskaput”. Tudjuk, ma már csak Novák Katalin családokért felelős tárca nélküli miniszter (ah, már ez a poszt is!) külön engedélyével lehetséges az örökbefogadás az egyedülállók számára. Így, ha tetszik, az Anyáim története akár történelmi filmnek is mondható.

Amúgy a szülővé válás nehézségéről, egy szivárványcsalád kialakulásáról, annak mindennapjairól szól. Eleinte profi home videó, amely bepillantást enged egy leszbikus pár életébe. Ám amikor megérkezik a párhoz a roma kislány, Melissza, megkapó fejlődéstörténet kezdődik. Nóra és Virág azt keresik, hogyan maradhatnak önmaguk úgy, hogy alkalmazkodnak az új élethelyzethez, a gyerekhez. A dolgukat nehezíti, hogy más-más módon tekintenek az anyai szerepre. Ráadásul készülnek elköltözni az országból, ami extra terhet ró mindhármukra. Távozásuk ugyan idealizálva jelenik meg a filmen, de senki nem állítja, hogy Magyarországon ne lehetne szivárványcsaládként élni – azért nyilván nem egyszerű.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.