Film

Fűzfa

  • 2021. március 31.

Mikrofilm

A fűz egyebek közt az élet, a termékenység fája, de a rontás, a boszorkányok és a halál fája is.

Ezért fogan meg a gyermektelenséggel megátkozott pár gyermeke mégis a fűz alatt, s ezért veszejti el a fűz ugyanezt a gyermeket. A három, egymással kapcsolódó epizódból álló film első része ballada a párról és a rontást levevő, de cserébe a születendő gyerekre igényt tartó javasasszonyról, akit megölnek, amikor vinné a gyereket, s aki, halálában, fűzfa képében mégis magához veszi őt. A második epizód is egy gyermektelen pár drámája: az asszony, amikor végre megfogan, férje tudta nélkül fekszik kés alá, hogy az ikermagzatai közül a genetikai rendellenességgel fejlődőt elvetesse – de mindkettőt elveszti. Csak a harmadik epizód kínál feloldást: egy mentálisan sérültnek látszó kisfiút hoz vissza az életbe a fizikailag ugyancsak meddő, de örökbe fogadott gyermekét szeretettel elfogadó anya.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.

Eddig csak a szégyen

Aláírták a koalíciós szerződést, innentől hivatalosnak tekinthető, hogy megalakul a szétválás utáni Csehország minden bizonnyal leggusztustalanabb kormánya, amelyben egy populista vezér, Andrej Babiš dirigálja saját személyre szabott pártja (az Ano) és két neonáci pártocska (a 7,8 százalékos SPD és a 6,8-as Motoristé sobě) delegáltjait.