Augusztus 20-án levetíti a TV2 a Rákay Philip-féle Petőfi-filmet

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 6.

Belpol

Rákay Philip korábban azt ígérte, hogy az idén még nem adják le a tévében minden idők legdrágább magyar filmjét. 

Augusztus 20-án műsorra tűzi a kormányközeli TV2 a Rákay Philip-féle Most vagy soha! filmet – szúrta ki egy blog egy online TV-műsorban

Minden idők legdrágább magyar filmje 6,1 milliárd forintból készült, a premierje március 14-én volt. A film jól kezdett, de végül költségeinek csak egy töredékét hozta be: június közepén elérte a 163 ezres nézőszámot és a 333,6 millió forintos bevételt a mozikban.

A filmet számos helyen szervezetten vetítették, iskolai csoportokat vittek el rá, Rákay Philip, a film producere és egyik írója pedig úgy fogalmazott, hogy "hazafias kötelesség" megnézni

Rákay ugyanakkor nem sokkal a film bemutatója után még arról írt a Facebook-oldalán, hogy "a Most vagy soha! idén nem lesz a tévében, s nem adjuk oda a Netflixnek sem... A moziélmény nem pótolható". 

Ezzel szemben végül öt hónappal a bemutató után már le fogja vetíteni a TV2, ráadásul a március 15-ével kapcsolatos filmet augusztus 20-án, a jelenlegi program szerint pedig épp a hagyományos tűzijátékkal egyidőben. 

A filmről itt írtunk korábban: 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.