Az akcióból nem lehet kiöregedni – jöhet a Halálos fegyver 5.

  • Szabó Ádám
  • 2020. február 2.

Mikrofilm

Ki ne akarna 70 évesen lövedékek elől ugrálni?

"Öreg vagyok én már ehhez a szarhoz" – szól Roger Murtaugh örökbecsűje, ami azóta mémesedett, pár éve pedig az Így jártam anyátokkal című szitkomban kelt önálló életre. A karaktert játszó Danny Glover az első rész idején 41 éves volt, idén pedig már a 73-at tapossa, de társa, Mel Gibson is 64 már. Ennek ellenére úgy tűnik, még mindig nem elég öregek egy újabb folytatáshoz: a hírek szerint Dan Lin producer (aki egy rakás animációs és akciófilm mellett a 3 évadot megélt, tavaly elkaszált Halálos fegyver-sorozatért is felelt) több mint 20 évvel a negyedik rész után igyekszik összegründolni egy folytatást.

Gibson és Glover mellett az összes Halálos fegyver-filmet rendező Richard Donnert is igyekszik megnyerni az ügynek, aki, ha már a kornál tartunk, idén lesz 90 éves és a 2006-os 16 utca óta nem rendezett mozifilmet. Két évvel ezelőtt szintén felreppentek pletykák a folytatásról, azok azonban  hamar elhaltak, Lin szerint most viszont ott tart a dolog, hogy csak a forgatókönyvön múlik, hogy a felek rábólintsanak.

Amennyiben valóban elkészül, a Halálos fegyver 5 tökéletesen illeszkedik majd az elmúlt években megfigyelhető tendenciához; az örökség-filmek korában élünk, amikor kedvenc gyerekkori hőseink bár megöregedtek, de egy utolsó akcióra még visszatérnek, hogy átadják a stafétabotot egy fiatalabb hősnek, és persze a nézők új generációjának. A hasonló szellemben készült Terminátor: Sötét végzet, vagy a Men in Black - Sötét zsaruk a Föld körül ugyan megbukokott, a Bad Boys 3. része viszont nem csak nem sikerült rosszul, de még a pénztáraknál is jól szerepelt.

Figyelmébe ajánljuk

Emlékfénybetörés

Reisz Gábor Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan című filmjének nyitójelenetében a főszereplő azon gondolkodik, vajon feltűnne-e bárkinek is, ha egyszer csak összeesne és meghalna. Budapest különböző helyszíneire vizionálja a szituációt: kiterül a Nemzeti Múzeum lépcsőjén, a Blahán, a villamoson, egy zebra közepén, az emberek pedig mennek tovább, mintha mi sem történt volna.

Bácsirománc

Mintha csak időgépben röppennénk vissza a 80-as, 90-es évekbe. Semleges, visszatérő díszletek, élesen bevilágított terek, minden epizód végén fontos leckéket tanuló, mégis ismerősen stagnáló figurák és élőben kacagó közönség.