Film

Az angyal

  • 2019. november 24.

Mikrofilm

Ebben a valódi bűnöző valódi gaztettein alapuló thrillerben elhagynak minden fölösleges ballasztot (motiváció, jellemfejlődés, netán reflexió, sőt önreflexió) annak érdekében, hogy felhőtlenül élvezhesse a rablások és gyilkosságok esztétikusan részletezett jeleneteit az örömét ebben lelő néző. Már az elején közli velünk egy belső monológ keretében az ártatlan megjelenésűnek mondott, valójában tenyérbemászóan ellenszenves tinédzser főhős, hogy őt az isten tolvajnak teremtette (meg nyilván gyilkosnak is), tehát mint­egy küldetést teljesít be olykor élvezettel, olykor melankolikus szenvtelenséggel véghez vitt, de teljes mértékben gátlástalan tevékenységével. Gátlása a címszereplőnek szintén kamaszkorú tettestársával szemben van, akihez szívesen közelítene testileg is, de annyira azért őt sem szereti, hogy el ne árulja, majd meg ne ölje. Ám ez az öncélú és kibontatlanul maradó rendezői ötlet (a valódi bűnöző a lányokat preferálta) sem ad mélységet a karakternek.

Van tehát egy film, amelyben (olykor emberöléssel végződő) rablások megszervezését, kivitelezését látjuk főként. Nincs semmi titok, semmi csak később felfedezhető árnyalat, nincs egyetlen, mégoly szimpla gondolatocska a világ folyásáról, csak vérfürdős pörgés, a végén hajtóvadászattal meg kommandóval. Azonosulást a film legfeljebb lappangó pszichopaták számára kínál, üzenete annyi, mint az ötlábú borjúnál tett látogatásé, hogy jé, hát ennek meg öt lába van. Mindez perfekt technikai színvonalon, kifejezetten jó alakításokkal, tehetségesen megírt párbeszédekkel. Csak minek.

Forgalmazza a Mozinet

 

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.