Az Apokalipszis most után ismét gigaprojektbe vágna Francis Ford Coppola

  • Szabó Ádám
  • 2019. április 6.

Mikrofilm

A Megalopolis terve New York nagy utópiájáról szól.

Az Apokalipszis most az a fajta filmtörténeti mérföldkő, amelyről nemcsak legendák keringnek, de a forgatás nehézségeit és az azt környékező őrületet dokumentumfilm is megörökíti.

Az elmúlt 40 évben hasonló ambiciózus filmmel Coppola nem is próbálkozott – nyolcvanadik születésnapja alkalmából azonban beavatta terveibe a Deadline újságíróját és kiderült:

egyáltalán nem mondott le a nagyratörő filmekről.

Több éve dolgozik ugyanis egy Megalopolis nevű filmterven, amelynek már meg is van a forgatókönyve – épp csak a sztárok hiányoznak belőle. Felmerült például Jude Law neve is – többet viszont nem árult el az esetleges szereposztásról.

Coppola álomterve New Yokban játszódik, és egy építészről szól, aki a városon belül szeretne egy utópiát létrehozni. A filmhez még 9/11 előtt felvettek néhány totált a metropoliszról, így akár a WTC tornyai is feltűnhetnek majd a vásznon. A rendező a filmbeli építészhez hasonlóan egyfajta összegző munkára készül – mint elmondta, a Megalopolisban szeretné kamatoztatni mindazt a tudását és tapasztalatát, amit a karrierje során összegyűjtött. Egy olyan nagyszabású produkcióra készül, melyben keverednek majd eddigi filmjének stílusai – mindezt pedig sok szereplővel, nagy stábbal valósítaná meg, ahogy kell.

Közben pedig Coppola nemrég készült el immár 40 éves mesterművének legújabb vágásával – az Apokalipszis most Végső vágást az idei Tribeca filmfesztiválon mutatják majd be. Mint elmondta, az eredeti változatot túlságosan megkurtították, a 2001-es rendezői változatot pedig túl hosszúnak érezte, ezért volt szükség az újabb vágásra.

Kapcsolódó:

A bor mindig jól jön - Francis Ford Coppola

Annyi szó esik manapság a független filmkészítésről nálunk is, hogy úgy gondoltuk, megkérdezünk egy ősfüggetlent: el is küldtük kérdéseinket Francis Ford Coppolának. Borok, függetlenek, keresztapák, apokalipszisek, Tony Soprano és Han Solo - FFC válaszai következnek. magyarnarancs.hu: Már a hetvenes években is független volt, a 2000-es évekre meg még függetlenebb lett: a legutóbbi három filmjét (Youth Without Youth, Tetro, Twixt) saját zsebből finanszírozta.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.