Film

Bad Boys – Mindörökké rosszfiúk

  • Szabó Ádám
  • 2020. február 29.

Mikrofilm

Épp 25 éve, hogy a rendőri megalapozottságú rosszfiúk először feltűntek a vásznon, amikor a túlszűrőzött Miami látképe meg néhány puskagolyó közötti vicceskedés is elég volt az üdvösséghez.

Látszólag semmi nem változott időközben: Mike még mindig menőn vezeti menő kocsiját, képtelen megválni napszemüvegétől, irtózik a kötöttségektől, és előbb lő, aztán kérdez. Vele szemben társának, Marcusnak továbbra is tele van a töke az egész rendőrösdivel, ha lehet, még a lefülelt szemetelőhöz is erősítést hív, és változatlanul gondjai vannak az ágyban. Az európai akciómozikon edződött rendezőpáros, Adil és Bilall viszont nem akarnak Michael Bay-epigonokká válni. Ahelyett, hogy filmjük üldözésről robbantásra, majd lövöldözésre ugrálna, ahogy a sorozat korábbi darabjai tették, sokkal nagyobb hangsúlyt helyez az idősödő karakterekre. Persze hőseink ezúttal sem válnak raszkolnyikovi figurákká – de legalább egyik lábukkal a földre szállnak, és zsaruparódia helyett elkezdenek akkor is együttműködni, mikor épp nem fél kézzel irtják ki a fél mexikói drogkartellt.

Az elmúlt néhány év jellemző trendje az örökségfilmek előretörése: ezekben pár évtizeddel ezelőtti kedvenceink kicsit megöregedtek, kicsit megcsúnyultak, de még utoljára bebizonyítják, hogy van bennük kraft. A nosztalgiafaktor csúcsra járatása mellett ezeknek a moziknak az a céljuk, hogy egy új közönség számára is vonzóvá tegyék a franchise-t, a régi hősök pedig szép lassan átadják a lantot a fiataloknak. A Bad Boys harmadik része tökéletesen illeszkedik ebbe a tendenciába.

Forgalmazza az InterCom

 

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.