Film

Bad Boys – Mindörökké rosszfiúk

  • Szabó Ádám
  • 2020. február 29.

Mikrofilm

Épp 25 éve, hogy a rendőri megalapozottságú rosszfiúk először feltűntek a vásznon, amikor a túlszűrőzött Miami látképe meg néhány puskagolyó közötti vicceskedés is elég volt az üdvösséghez.

Látszólag semmi nem változott időközben: Mike még mindig menőn vezeti menő kocsiját, képtelen megválni napszemüvegétől, irtózik a kötöttségektől, és előbb lő, aztán kérdez. Vele szemben társának, Marcusnak továbbra is tele van a töke az egész rendőrösdivel, ha lehet, még a lefülelt szemetelőhöz is erősítést hív, és változatlanul gondjai vannak az ágyban. Az európai akciómozikon edződött rendezőpáros, Adil és Bilall viszont nem akarnak Michael Bay-epigonokká válni. Ahelyett, hogy filmjük üldözésről robbantásra, majd lövöldözésre ugrálna, ahogy a sorozat korábbi darabjai tették, sokkal nagyobb hangsúlyt helyez az idősödő karakterekre. Persze hőseink ezúttal sem válnak raszkolnyikovi figurákká – de legalább egyik lábukkal a földre szállnak, és zsaruparódia helyett elkezdenek akkor is együttműködni, mikor épp nem fél kézzel irtják ki a fél mexikói drogkartellt.

Az elmúlt néhány év jellemző trendje az örökségfilmek előretörése: ezekben pár évtizeddel ezelőtti kedvenceink kicsit megöregedtek, kicsit megcsúnyultak, de még utoljára bebizonyítják, hogy van bennük kraft. A nosztalgiafaktor csúcsra járatása mellett ezeknek a moziknak az a céljuk, hogy egy új közönség számára is vonzóvá tegyék a franchise-t, a régi hősök pedig szép lassan átadják a lantot a fiataloknak. A Bad Boys harmadik része tökéletesen illeszkedik ebbe a tendenciába.

Forgalmazza az InterCom

 

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.