Film

Bliss

  • - kg -
  • 2021. március 3.

Mikrofilm

Hány világ létezik párhuzamosan?

És vajon mindegyikben Salma Hayek és Owen Wilson ripacskodik? Mike Cahill filmje csak az első kérdést boncolgatja, ám azt alaposan. Harmadik, két világban játszódó, egysíkú művész sci-fijében egy szürkébbnél is szürkébb létezés áll szemben egy luxusélettel, amelyben a boldogsághoz medence is jár. A sivár verzióban hősünk (Wilson) elmélázó „hivatali patkányként” szürkül hozzá a tapétához, mígnem egy lefejelt asztal (nem ő fejeli le) és egy hajléktalant játszó színészre hasonlító nőalak (Hayek) rá nem ébresztik, hogy amit ő valóságnak vél, az puszta szimuláció. Bizonyos kristályok felszippantása után pedig vár rá egy napfényes lét, amelyben – nem vicc – Slavoj Žižek hologramként magyaráz a pokolról, és feltűnik a leghíresebb csokornyakkendős tudománynépszerűsítő, Bill Nye is. És van ugye medence, amelynek partján Salma Hayek, immár hajléktalan gúnyáját levetve decens tudósként és örök lelki társként néz mélyen a szemünkbe.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.